Säljare med projekt- och kundansvar, Creon

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en ambitiös och engagerad person som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Trivs du i en roll som ställer krav både på din strukturerade såväl som kreativa förmåga i en samordnande roll där du får vara med och påverka? Då vill vi gärna att du läser vidare!

Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och hjälper sina kunder i hela världen med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom deras produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar Creon sina produkter och tjänster till över 100 länder.

Creon expanderar och för deras räkning söker vi nu efter en driven säljare med projekt- och kundansvar.


Arbetsbeskrivning
Som säljare kommer du arbeta aktivt mot Creons befintliga kunder och bistå dem med kreativa produktförslag för att stärka sitt varumärke. Till din hjälp har du dina kollegor på Creon i form av formgivare, produktutvecklare, inköpare, produktspecialister m fl.

Du ansvarar för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. Arbetet på Creon bedrivs ofta i team och du projektleder såväl andra som bistår dina kollegor. Du kommer att ingå i företagets sälj- och sortimentgrupp. I denna grupp diskuteras, prioriteras och fördelas Creons gemensamma offerter och projekt.

Förväntningarna på dig är att du ska bidra med kompetens och entusiasm och bl.a utföra nedan uppgifter;

• Förbereda och ta fram produktofferter via Creons upparbetade leverantörsnätverk till deras nyckelkunder inom segmenten Profile Store övrigt och Action Marketing.
• Kontinuerligt arbeta med sortimentsuppdateringar tillsammans med övriga medarbetare i sälj- och sortimentgruppen
• Tillsammans med designavdelning ta fram förslag för offert och/eller som produktionsunderlag
• Hålla kontakt med kund och leverantörer för att säkerställa att processerna mellan Creon och beställare fungerar.
• I vissa fall bistå kollegor med att ta fram offerter för att sedan lämna till den som ”äger” kontot.
• Beställa produkter från leverantörer och följa den inköpsprocess som ligger till grund för våra inköp.
• Registrera orders i Creons affärssystem och annan administration i Excel.
• Arbeta med logistikuppföljning, vilket exempelvis innebär att i kontakt med producenter och speditörer säkerställa att tidplaner hålls.
• Driva försäljning genom att följa upp leads och långsiktigt bearbeta potentiella kunder.

Över tid finns möjlighet att växa in i en KAM- roll och ta över kundansvaret för någon av Creons större kunder.


Vi söker
Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Gärna med ansvar för hela säljprocessen - från att ta fram offertunderlag, till beställning av produkter samt leverans av dessa.
- Erfarenhet av förhandlingar gentemot kunder och leverantörer.
- Förmåga att leda andras arbete i delar av projekt/processer.
- Vana av att hålla i och göra presentationer i Powerpoint eller annat lämpligt media

Vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av konsumentprodukter, textil- eller annan materialkunskap inom exempelvis arbetskläder.
- Erfarenhet av projektledning eller inköp
- Intresse för produkt- och design

Dina personliga egenskaper och drivkraft är viktiga för oss och vi söker efter personer som vill växa och utvecklas tillsammans med oss.

Flera projekt och processer pågår parallellt varför det ställs höga krav på din förmåga att prioritera, strukturera och organisera ditt eget och andras arbete. Som person är du duktig på att bygga förtroende mellan dig och dom du möter. Du har ett eget driv och trivs med att arbeta under eget ansvar. Vidare så är du en lagspelare och värdesätter andras input till att göra ditt arbete ännu bättre.

Det är ett krav att du har goda kunskaper i både tal och skrift i såväl svenska som engelska. Ytterligare språk samt branschkunskap är meriterande.



Mer information
För frågor angående tjänsten kontakta Göran Lindahl på goran.lindahl@nextposition.se alternativt på 070- 972 88 00.

Din ansökan, i form av CV samt personligt brev (på engelska) vill vi ha senast den 5 juni. Urval sker löpande.



Om Creon
Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och producerar allt från arbetskläder till globala merchandiseshopar. Det som gör Creon unikt är kombinationen av ett modernt profilföretag och en vass reklambyrå. Creons drivkraft är att hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia och hjälpa sina kunder med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar Creon sina produkter och tjänster till över 100 länder. www.creon.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next Position Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Liknande jobb


Account manager

23 december 2024

25 december 2024

25 december 2024

23 december 2024