Säljare med projektansvar till Mediaplanet!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som trivs med mycket eget ansvar och vill utveckla dina försäljnings- samt projektledaregenskaper? Då erbjuder Mediaplanet dig ett varierande och utmanande arbete som utgår från deras kontor i centrala Göteborg. Mediaplanet är måna om att ta vara på sina medarbetare och då det är en internationell organisation finns det stora möjligheter för dig som vill utvecklas vidare, även utanför Sveriges gränser!

I syfte att stärka upp sin verksamhet söker Mediaplanet nu drivna säljare till sin interna verksamhet. I rollen kommer du att arbeta med temabilagor som genomförs som projekt om cirka sex veckor åt gången. Rollen innebär till största del försäljning via telefon då man är ansvarig för att säkerställa finansiering för temabilagorna. Under ett år kommer du att ha ungefär sju projekt.

Varje bilaga har ett specifikt tema där projektledaren ansvarar dels för finansiering men även för att projektleda tidningens redaktionella innehåll. Primärt fokus ligger på aktiv konceptförsäljning under hela projekttiden med parallellt ansvar för en kvalitativ slutprodukt. För att lyckas i tjänsten bör du vara en driven och karriärsinriktad person som lockas av en platt organisation där öppenhet och ödmjukhet är centralt. Du kommer att ges regelbunden kompetensutveckling i form affärsskolning.

Vi söker dig som:
- Har eftergymnasial utbildning och har tagit examen
- Är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift

Erfarenhet av försäljning är meriterande, dock inget krav. Som person är du kreativ och ansvarstagande och sätter upp höga mål samt arbetar hårt och effektivt för att uppnå dem. Rollen förutsätter att du är en teamplayer som uppskattar att arbeta nära dina övriga kollegor.

Beskrivning av företaget: Mediaplanets affärsidé är producera och distribuera temabilagor i dagspress. De grundades 2002 och har sedan dess expanderat kraftigt och finns i dag i 16 länder med 27 kontor och totalt 450 medarbetare. I Sverige publiceras cirka 110 temabilagor per år inom olika typer av branscher och målgrupper och de har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. För mer information om företaget se; www.mediaplanet.com.

START: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid
PLATS: Centrala Göteborg
LÖN: Fast lön+provision
ANNONS ID: 14926218
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-09-25

ANSÖKAN Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan omgående via www.academicwork.se då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Rekryteringskonsult Anna Strebel, 031-352 33 96, anna.strebel@academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024