OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa företag att digitalisera sin nyckelhantering i rollen som regionansvarig säljare för PAAM Systems i Norrland? Läs mer nedan!
Om rollen
I rollen som regionansvarig säljare är du ansvarig för alla kunder i distriktet som sträcker sig från Jämtland, Västernorrland, Västerbotten till Norrbotten. Du identifierar affärsmöjligheter och bearbetar befintliga kunder. Arbetet består till största delen av nykundsbearbetning men även att vidareutveckla kontakten och relationen med PAAM Systems redan etablerade kunder.
Du sköter hela försäljningsprocessen från att identifiera nya potentiella kunder där du kontaktar och bokar möten till behovsanalys och avslut. Du utgår hemifrån alternativt från ett lokalt kontor och ingår i ett nationellt säljteam som består av sex regionssäljare och en försäljningschef i Örebro som du rapporterar till.
Din profil
Du är en van säljare och arbetar självgående i hela försäljningsprocessen. Du arbetar affärsmässigt och ger alltid ett seriöst och ett bra första intryck till kunderna. Vi söker dig som är flexibel, vilket för oss innebär att du är van att hantera olika typer av kunder och beslutsfattare. Du arbetar behovsanpassat och sätter dig in i kundens verksamhet där du ser möjligheter och förändringar som de kan göra för att erbjuda en anpassad lösning som passar just dem.
För att trivas i rollen behöver du både älska försäljning och kundkontakt men också ha vanan att arbeta självständigt, strukturerat och målinriktat. Du har tidigare arbetat uppsökande med B2B försäljning och trivs med ett flexibelt arbete där du styr dina egna dagar och håller en hög besöksaktivitet. Tjänsten innebär mycket kundkontakt så du behöver trivas i en resande roll och att vara ute hos kund.
Har du arbetat med försäljning inom offentlig sektor tidigare är det meriterande, men inget krav.
Om PAAM Systems
PAAM Systems ger idag hundratals företag och verksamheter runt om i Sverige en säkrare vardag med ett smart, interaktivt och tidsbesparande system för hantering av nycklar. Många verksamheter arbetar idag manuellt med nyckelutlämningar samt har rutiner som är både tids- och resurskrävande om en nyckel tappas bort. Dessa problem löser PAAM Systems genom deras digitaliserade system för nyckelhantering.
PAAM Systems utvecklar och konstruerar produkterna och mjukvaran i Sverige och deras affärsidé är ett viktigt och naturligt steg i digitaliseringen av nyckelhantering. Fastighetsbolag, kommuner och säkerhetsbolag är några exempel på typiska kunder åt PAAM där nycklar behöver hanteras säkert och effektivt.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av uppsökande B2B försäljning
B-körkort
Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning gentemot offentlig sektor
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Tjänsten utgår hemifrån eller på ett lokalt kontor och du arbetar i distriktet Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och Norrbotten
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. När sista ansökningsdag har passerat kommer vi att gå igenom alla ansökningar och göra vårt urval. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.