Säljare med reklamationsansvar

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Är du den vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.

Du blir en del i ett engagerat team. Du kommer tillsammans med dina kollegor jobba för att på bästa sätt driva ett lönsamt och serviceinriktat arbete mot butikens uppsatta mål.

Arbetsuppgifter
Den främsta uppgiften som säljare på Mio är att ge våra kunder marknadens bästa bemötande samt att vara en säljare av toppklass. Du hjälper kunden att hitta rätt produkt för att skapa ett hem att trivas i och vara stolt över. Förutom det personliga mötet i butik ger du våra kunder service på telefon och via mail. Som säljare arbetar du även med att fylla på varor och säkerställa att butiken är i ordning och följer koncept och kampanjer. Som ansvarig över reklamationer hanterar du inkommande ärenden inom alla områden och följer upp samt ser till att ärendet får en bra lösning. Man har även ansvar över en avdelning i butiken.



Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att kunderna ska återkomma till butiken. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och bra på att bygga långsiktiga relationer. Du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Utöver det ser vi gärna att du är:

en god förebild för övriga medarbetare och bidrar till god stämning en lagspelare som stöttar dina kollegor och är beredd att hoppa in där det behövs stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo samt är lösningsorienterad

Det är en förutsättning att du kan jobba på helger och kvällar.

Erfarenhet inom försäljning och reklamationshantering är meriterande. 

 

Intervjuer sker löpande.





 
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Liknande jobb


21 november 2024

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

21 november 2024

Säljare med ansvar till Götaplatsens foto!

21 november 2024