OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 109 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv
Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 550 anställda. Omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.
Till vår butik i Örebro söker vi dig med passion för djur och trädgård samt dig som brinner för kundmöten och säljaffärer. Har du även kunskap inom maskiner och -tillbehör är detta rätt tjänst för dig.
Arbetsuppgifter:
Arbeta aktivt med försäljning och rådgivning av vårt breda sortiment inom Lantbruk/skog, Hus/hem samt Djur/trädgård. Kassaarbete och uppackning av varor, vilket kan innebära tunga lyft. Planering och uppföljning av kundaktiviteter, exponering och varupåfyllnad.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig säljerfarenhet från detaljhandeln samt kunskap av och intresse för våra produkter. Vi ser gärna också att du har goda kunskaper inom maskiner. Truckkort är meriterande. För den aktuella tjänsten är B-körkort ett krav.
Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt.
Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med vår kultur: * Jordnära * Engagerad * Kundfokuserad * Vinnare
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom försäljningsbranschen. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor!
Tjänsten och ansökan:
Start : omgående
Omfattning: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Deltid på 80 %.
Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna vår butikschef Mona Nylén via mona.nylen@granngarden.se
Välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen dock är sista ansökningsdag den 8 januari 2017. Vi kan dock komma att tillsätta tjänsten innan detta datum så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via "Ansökningslänken" nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Nylén