OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inför öppningen av vår nya butik vid Sergelstorg söker vi nu en ny stjärna som vill bli en del av vårt team genom rollen som Säljare med utställningsansvar.
Vår vision är att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil, och vår första grundsten för att kunna nå dit är att vi ska skapa en kundupplevelse i världsklass. Som Säljare med utställningsansvar är din främsta uppgift att tillsammans med Assortment Lead säkerställa att kundens förväntningar överträffas när det kommer till att besöka en butik i toppskick, likväl som att få den bästa möjliga servicen vid bemötandet.
Om rollen;
Som Säljare med utställningsansvarig ligger ditt främsta uppdrag i att säkerställa en kundupplevelse i världsklass genom att ansvara för att butiken har en inspirerande och säljande utställning. Tillsammans med Assortment Lead och kollegor i butiken skapar ni ett visuellt intryck och varuexponering enligt en gemensam plan. I detta arbete ingår en del olika arbetsuppgifter såsom planering, målning, montering, skyltning, tunga lyft och ändamålsenlig exponering vid kampanjer och aktiviteter.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med;
Planering av butikens utställningsytor
Bemöta och hjälpa våra kunder genom aktiv försäljning och service i världsklass
Se till att möbler i utställningarna är i representativt skick
Utställningsarbete och exponeringsarbete inklusive prismärkning och skyltning
Ansvara för rea i samråd med Butikschef
Ansvara för att ha säljande och inspirerande butiker tillsammans med övriga medarbetare i butiken
Gemensamt med Assortment Lead och övriga utställningsansvariga planera och iordningställa vid säsongskifte
Tillse att butiken är i toppskick
I ditt arbete kommer kunden alltid först och målet är att ditt arbete ska bidra till att Svenssons som helhet kan leverera en premiumupplevelse för våra kunder.
Om dig;
För att lyckas i rollen ser vi att du har en kommersiell, affärsmässig inställning och framförallt en mycket god förmåga att bemöta människor och bygga relationer.
Du älskar försäljning och att få möjlighet att hjälpa utifrån varje kunds specifika behov.
Utöver ditt genuina intresse för kundupplevelsen har du självklart ett starkt öga för det visuella, och vet därigenom hur man exponerar produkter på ett inspirerande sätt. Du är strukturerad, och ser alltid till att ha ordning och reda för att säkerställa att butiken är i toppskick.
Du trivs i ett högt arbetstempo och har förmågan att prioritera när det behövs. Det är viktigt att du är självgående och tar egna intiativ utifrån ett kundfokuserat perspektiv, samtidigt som du alltid strävar efter effektivitet och att vilja göra saker lite bättre.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av butiksförsäljning, och med fördel tidigare erfarenhet av möbler, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start snarast möjligt. Placering kommer vara i vår nya butik som kommer öppna vid Sergelstorg i Stockholm. Vi arbetar på både veckodagar och helger.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vänta inte med din ansökan, vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Katarina Blomquist, Operativ Chef, på katarina.blomquist@svenssons.se
Vi ser fram emot din ansökan!