OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du möjlighet att vara delaktig i att förverkliga människors drömmar om ett nytt boende. Myresjöhus och SmålandsVillan ingår tillsammans med OBOS Mark och OBOS Bostad i koncernen OBOS Sverige AB med totalt 840 medarbetare, 60 försäljningskontor och en omsättning på ca 2,6 miljarder SEK. Det som gör OBOS koncernen unik är långsiktigheten och möjligheten att investera i mark och övrig verksamhet vilket skapar trygghet för både kunder och medarbetare. Vi strävar ständigt mot vår vision att vara en förebild och ansvarstagande samhällsutvecklare.
Hur ser din arbetsdag ut?
Myresjöhus är hustillverkaren som ligger i frontlinjen vad gäller utveckling och design. Det kan vi göra därför att vi ser till att knyta till oss de mest kompetenta människorna i husbranschen. Vi behöver nu förstärka vår säljorganisation ytterligare med en säljare i Kristianstad.
Din uppgift blir att hjälpa familjer förverkliga sina husdrömmar och ta hand om kunden genom hela köpprocessen. Du blir vår viktiga länk mellan kund, samarbetspartners och banker. Genom nytänkande och välriktat marknads- och försäljningsarbete kommer du fortsätta positionera Myresjöhus i Kristianstad med omnejd. Du arbetar aktivt med att identifiera nya affärsmöjligheter och hitta nya kunder. Många kunder söker själva upp Myresjöhus och dessa bemöter du och följer upp på bästa möjliga sätt. Du har även regelbundna kontakter med externa intressenter såsom kommuner, privata markägare och intresseorganisationer.
Vem trivs här?
Du har flerårig erfarenhet av försäljning, gärna mot privatkunder som inneburit långa säljprocesser. Genom erfarenhet har du byggt upp en entreprenöriell anda och ett affärsmannaskap som du tar med dig i ditt säljarbete. Som person trivs du med att arbeta resultatinriktat mot uppsatta mål. Du är ödmjuk, glad och utstrålar ett balanserat lugn. Att skapa nya kontakter och förvalta ett nätverk av potentiella kunder är en självklarhet för dig. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Allmänna datorkunskaper är inga problem för dig och du kan snabbt sätta dig in i nya affärssystem. Du har körkort och tillgång till egen bil.
Vad erbjuder vi?
Arbetsmiljön inom koncernen tillhör en av de bästa i branschen; vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda. Koncernen har varit med och format Sverige i närmare 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetenta och ansvarsfulla medarbetare. Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. Bifoga CV och personligt brev med motivering varför du passar till tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 5 februari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Josefine Persson, på josefine.persson@badenochandclark.se eller 0736-84 70 39.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06