Säljare New Business - Solid Försäkring

Säljare New Business - Solid Försäkring

Arbetsbeskrivning

Solid Försäkring är ett försäkringsbolag som distribuerar nischade försäkringar främst i de nordiska länderna. Solid har filialer i Norge, Finland och Schweiz och har huvudkontor i Helsingborg. Den främsta försäljningskanalen är genom ledande aktörer inom olika branscher: detaljhandeln, banker, bilhandeln, verkstäder och resebranschen. Affären är indelad i fyra försäkringsområden: Produkt-, Trygghets-, Motor- och Reseförsäkringar. Solid är en del av Resurskoncernen som är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Som New Business säljare hos oss är du viktig för vår tillväxt och vi letar nu efter en vass kollega till vårt huvudkontor i Helsingborg. Vi söker en person som kan ta oss till nya höjder och som har bevisat att du kan driva tillväxt. Du har en god förståelse för hur bank- och detaljhandeln fungerar och tar egna initiativ och motiveras av marknadens potential. Resultat driver dig, samtidigt som spurten mot mål är din starkaste gren.

 

Vill du vara med på vår resa framåt?
Vi lovar dig en arbetsplats med engagemang och spännande möjligheter. Vi rekryterar nyfikna, drivna människor som får stort ansvar. Att aktivt jobba med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och mångfald är en självklarhet för oss i koncernen. Vi är stolta över vård andra som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra partners och försäkringstagare. Det ska vara kul och utvecklande att arbeta på Solid!

Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer att etablera kontakter med relevanta aktörer i olika branscher som till sina kunder kan erbjuda våra okrångliga försäkringar, försäkringar som är enkla att förstå, köpa och använda.


• Ditt ansvar blir nyförsäljning, att skapa nya samarbeten med partners.
• På egen hand ska du etablera nya relationer bland beslutsfattare hos de stora detaljhandlarna och banker för att bygga upp trovärdighet för dig själv och vårt värdebaserade erbjudande.
• För att lyckas så är det viktigt att du kontinuerligt kvalificerar suspekts för att sedan ta dessa hela vägen igenom säljcykeln.
• Du kommer arbeta med komplexa förhandlingar med företagsledningar på central nivå.


Vem är du?
Du har en vinnarmentalitet med ett högt tempo och driv mot tydliga mål samtidigt som du har båda fötterna på jorden. Du är en social kameleont och skicklig på att etablera nya kundkontakter, oavsett roll i organisationen du möter.

Din stora passion är att göra affärer och skapa kundnytta och tillväxt för dina kunder och för Solid Försäkring. Det är viktigt att du är analytisk, har lätt för siffror och att du sätter dig in i och förstår kundens verksamhet och utmaningar lika bra som partners själv.

Krav för tjänsten är att:


• Du har minst 3 års erfarenhet av komplex, värdebaserad B2B försäljning.
• Du har erfarenhet av kommunikation med högre positioner i näringslivet och har lätt för att utbilda och att kommunicera med de som möter slutkunden i handeln.
• Du har dokumenterad framgång i att självständigt driva nykundsbearbetning och försäljningstillväxt.
• Du har kompetens för att bygga relationer och skapa kundvärde.
• Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga i både tal och skrift, svenska och engelska. 
• Du är van att göra dina egna prioriteringar och organisera ditt arbete utöver försäljning eftersom arbetet kräver struktur och viss administration.

Din bakgrund: Du har erfarenhet av försäljning med dokumenterat goda resultat, erfarenhet från bank, försäkring och detaljhandeln är meriterande. 

Ansökan:
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

Övrig information:
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med flextid
Plats: Helsingborg

 

#SF 


Om Resurs

Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,2 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det första kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 745 personer och låneboken till 31,1 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

EvaHolmbäck-Svensson,
042-382140
Gustav Lindhe,
042-623 61 10
KristianPetersson, Gruppchef
042-623 60 21
Eva Engström, Gruppchef
042-383256
Sanja  Mik, chef för riskkontrollfunktionen
042-38 21 52
Barbro Tjärnlund, HR Chef
042-382111
Thomas Nilestoff,
+46 72 858 57 73
Marcus  Tillberg,
042-382065
Dorotea Norrthon, Gruppchef
042-4504061
Kristian Petersson, Gruppchef
042-623 60 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solid Försäkringar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2020
  • Ansök senast: 13 augusti 2020

Besöksadress

Ekslingan 8 a, Helsingborg
None

Postadress

Ekslingan
Helsingborg, 25029

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024