Säljare nya kunder

Säljare nya kunder

Arbetsbeskrivning

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY

Läs mer på www.feelgood.

Nu behöver vi stärka upp vårt säljteam och söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa på företagshälsomarknaden.

Är du den vi letar efter? Motiveras du av att skapa engagemang för din sak hos en ledningsgrupp och har ett starkt eget driv? Är du inte bara en skicklig säljare, utan också är bra på att kommunicera med andra människor? Är du någon som tänker framåt och arbetar hårt, men samtidigt är ödmjuk och älskar att ha kul på jobbet? Läs i så fall vidare!

Din roll som säljare nya kunder

Du kommer att ha ansvar för hela säljcykeln, från att prospektera bolag, boka och utföra möten, driva processen fram till avslut. Nykundsförsäljning leder ofta till ett brett nätverk av kunder och relationer som bygger på ett starkt förtroende. Rollen passar dig som drivs av möten med nya människor och kommunikation externt såväl som internt och som gillar att arbeta mot tydliga mål. Det finns flera intressanta utmaningar med att sälja en sådan komplex tjänst som vi arbetar med och det ställer stora krav på affärsmässighet, kreativitet och samarbetsförmåga.

Vem är du?

Vi söker dig som är en kreativ och social person med förmågan att få potentiella kunder att välja Feelgood som företagets hälsopartner.

Den vi söker ska kunna bocka av majoriteten av punkterna nedan:

• Dokumenterad erfarenhet av försäljning av komplexa tjänster från kunskaps- och tjänsteföretag
• Dokumenterad erfarenhet av kundutveckling på lednings- och inköpsnivå
• Erfarenhet av inköpsprocessen hos stora företag och organisationer
• Kunskap och erfarenhet av förhandlingsteknik och presentationer
• Förmåga att kunna arbeta självständigt
• Förmåga att arbeta i team för att lösa kundbehov
• Förståelse för HR-frågor och/eller hur verksamheter är uppbyggda

Vad kan vi erbjuda dig?

Du erbjuds chansen att representera ett välkänt företag med tydliga mål och med tjänster som är av avgörande betydelse för kundens arbetsmiljö och hälsa. Du kommer in i ett framgångsrikt team där du samverkar med dina kollegor centralt och regionalt. Du får en bra introduktion där du ges goda förutsättningar att lyckas i rollen. Vi har friskvårdsersättning och löpande kompetensutveckling i syfte att ge dig möjlighet att utvecklas i din roll. Det finns även bra möjligheter till karriärsutveckling och möjlighet att kunna deltaga i utvecklingsprojekt.

Tjänsten ställer krav på att du är flexibel och att du kan och trivs med att resa för att besöka kunder och Feelgoods enheter.

Praktisk information:
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Stockholm eller Linköping (ort kan diskuteras vid rätt kandidat)

Låter det intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag med ditt CV och personligt brev.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Feelgood Företagshälsa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024