Säljare och Support

Arbetsbeskrivning

Intertek är ett ledande internationellt företag som tillhandahåller kvalitets- och produktsäkerhetstjänster.Ett samarbete med Intertek ökar värdet på kundernas produkter och processer och bidrar därigenom till en ökad framgång på den globala marknaden.Genom sitt vidsträckta nätverk av laboratorier och kontor med över 23 000 anställda i över 100 länder har Intertek expertisen, erfarenheten, resurserna och den globala räckvidden för att stödja sina kunder.Interteks division Commercial & Electrical erbjuder tjänster inom provning och certifiering, bland annat provning och certifiering av produktsäkerhet, provning av elektromagnetisk kompatibilitet (EMC), prestandaprovning samt certifiering av ledningssystem.Läs mer på www.intertek-etlsemko.com eller kontakta närmaste Intertek-kontor. Innesäljare med starkt driv Tjänstebeskrivning Som innesäljare är du aktivt delaktig i försäljningen till våra befintliga kunder.Din uppgift är att vårda och utveckla befintliga kundrelationer samtidigt som du driver och skapar nya affärsmöjligheter.Du tar tillvara kundens behov, skapar merförsäljning, säljer in våra produkter, kampanjer, erbjudanden etc.Du jobbar i team och fungerar som säljstöd och support till våra utesäljare.Även administration i form av offertering, projektplanering och utveckling ingår i arbetsuppgifterna likaväl som aktivt deltagande i försäljningskampanjer.Kvalifikationer Du skall ha arbetat med försäljning tidigare i någon form.Du har minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning.Erfarenhet av att strukturera upp och organisera marknadsaktiviteter för tekniskt komplexa tjänster och business to business marknader är meriterande.Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, ytterligare ett språk är meriterande.Personliga egenskaper Som säljare är det av största vikt att du har en hög drivkraft och är en tävlingsmänniska.Du är inte rädd för att lyfta telefonen och ringa till våra kunder.Du har en högt utvecklad servicekänsla och trivs att jobba med kundkontakter.Du är inte en förvaltare utan brinner för nästa affär och kund.Du är inte rädd för att vara påstridig samtidigt som du har en förmåga att skapa förtroende hos kunden.Då en del administrativa uppgifter ingår, måste du även vara en god administratör.För rätt person erbjuder vi ett intressant arbete i ett expansivt företag och stimulerande miljö.Du ingår i vårt team som är placerat på vårt kontor i Kista.Övrigt I denna rekrytering samarbetar[Intertek med rekryteringsföretaget Student & Workers.Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 oktober 2008
  • Ansök senast: 27 november 2008

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024