OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg och driven nätverkare med en passion för försäljning? Brinner du för kultur och scenkonstens plats i samhället? Då kan detta vara möjligheten du letat efter! Vi söker nu en engagerad säljare/turnéläggare till vårt vinnande team på Regionteatern Blekinge Kronoberg.
Din nya roll
Som säljare vid Regionteatern är du en del i ett team. Ditt ansvar är att skapa långsiktiga relationer för att driva försäljning och turnéläggning av teaterns föreställningar till arrangörer, företag och konsumenter. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné samt egna arrangemang i Växjö och i Karlshamn
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva försäljning för Regionteatern tillsammans med övriga i försäljnings-/marknadsteamet, vilken innefattar:
Planera, leda och strukturera försäljningen, turnéläggningen och publikarbetet genom säljstödjande aktiviteter för Regionteatern.
Relations- och förtroendebyggande försäljningsarbete för utveckling av våra nätverk av scener i Blekinge och Kronoberg.
Arbeta med försäljning, turnéläggning och resultat utifrån givna budgetmål.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring gentemot våra arrangörer såsom teaterföreningar, bygdegårdar, kommuner med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer
Planera och ta emot studiebesök, ordna provpublik, referensgrupper, nätverksträffar.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.
Du rapporterar till marknads-/försäljningschefen men arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på försäljnings-/marknadsteamet samt med producent, teknisk chef och turnéledare..
Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Resor inom främst Kronoberg och Blekinge ingår i tjänsten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från försäljning och avtalsförhandling
Erfarenhet av nätverksbyggande
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda Officekunskaper
B-körkort
Bakgrund inom kulturen och förståelse för arrangörskap är meriterande.
För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med att jobba i en föränderlig miljö som präglas av engagemang och högt tempo. Du är resultatinriktad, tydlig och brinner för scenkonst med en fallenhet för att driva relationer och försäljning. Din analytiska sida hjälper dig att analysera och prioritera utifrån behov. Du är tydlig, handlingskraftig och öppen i din kommunikation.
Anställningsform:
Tjänsten är ett vikariat under tiden då ordinarie befattningshavare är föräldraledig.
Tjänsten är på heltid. Tillträde 1 november 2023. Kollektivavtal finns.
Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Sista ansökningsdag är den 30 augusti 2023.
För mer information om tjänsten kontakta försäljnings- och marknadschef Johan Selander tel 0470-700506 e-mail: johan.selander@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.