Säljare Östergötland

Arbetsbeskrivning

Vi är i början av resursrevolutionen. I en värld som står inför hög befolkningstillväxt, skenande urbanisering och brist på naturresurser är det nödvändigt att säkra, optimera och förnya våra resurser inför framtiden. SUEZ samlar in avfall som produceras av nästan 34 miljoner människor, återvinner 16 miljoner ton avfall varje år och producerar 7 TWh lokal och förnybar energi samt levererar dricksvatten till 92 miljoner människor och tillhandahåller rening av avloppsvatten till 65 miljoner. Med 82 530 anställda är SUEZ, som finns på alla fem kontinenter, en viktig aktör i en hållbar förvaltning av resurserna. 

 

Vi på Suez tycker att tiden för slit och släng är över! Håller du med? I så fall kanske detta är något för dig?

Vi söker en flexibel, kontaktskapande och driven säljare som med stor entusiasm utvecklar nya kunder och affärsmöjligheter på ett av världens främsta miljöserviceföretag!

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett företag inom miljö- och avfallsbranschen. Din roll som säljare innebär framförallt uppsökande nyförsäljning av miljöservicetjänster samt i viss mån även merförsäljning av våra tjänster till befintliga kunder i Östergötland. Du har en förmåga att knyta nya goda relationer med kunder och har en hög ambition och ett stort driv i det du gör.

För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha en god kunskap och strategisk förståelse av miljöarbeten. Du kommer företrädesvis arbeta med byggavfall, butik och industriavfall samt farligt avfall och återvinningsmaterial.

Som säljare rapporterar du i det dagliga arbetet direkt försäljningschefen. Det dagliga arbetet sker även i nära samarbete med avdelningen och avdelningschefen där mål och övriga förutsättningar för arbetet fastställs med säljavdelningen. 

Dina arbetsuppgifter innebär i huvudsak:

• Bygga upp långsiktiga kundrelationer.
• Aktivt bearbeta marknaden och lyssna till kundernas behov.
• Utveckla kundaffärer och aktivt sälja tjänster knutna till Suez verksamhet.
• Säljplanera och genomföra aktiviteter enligt regionens affärsplan.
• Ansvara för uppföljning av resultat på kundnivå


 Kvalifikationer:

Vi ser att du har ett antal års erfarenhet av försäljning, har du erfarenhet av försäljning av komplexa tjänster till industrin är det mycket meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av miljöservicebranschen och kunskap om farligt avfall/industriavfall samt ett brinnande intresse för miljöfrågor.

Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Office-programmen och du är duktig på att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett starkt engagemang, du är målinriktad och drivs av att komma till avslut och uppnå goda resultat. Du är en utåtriktad och affärsmässig relationsskapare som inger förtroende och är skicklig på att etablera och vårda långsiktiga relationer. Vidare är du strukturerad, självgående och ansvarstagande samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor och bidra till det positiva arbetsklimatet.

Vi erbjuder

Detta är en ansvarsfull och omväxlande tjänst, verksamheten kännetecknas av en öppen och välkomnande atmosfär. För att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner. Hos oss får du möjlighet att arbeta med omväxlande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö.

Ditt arbetsområde omfattar Östergötland med utgångspunkt från vår verksamhet i Norrköping.

Tjänsten är på heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Vi samarbetar med Cojn i denna rekrytering. För mer information är du välkommen att kontakta Katarina Nyqvist, rekryteringskonsult på Cojn, 0768-71 93 57. Du ansöker på www.cojn.se. Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 6 mars.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COJN AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 23 mars 2017

Liknande jobb


23 december 2024