OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd AB har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.
Läs gärna mer om oss på www.dina.se
Tjänstebeskrivning
I rollen som Säljare Privat med ett stort fokus på utgående samtal kommer du att kontakta både nya och befintliga kunder. Vi ger dig rätt verktyg för att du ska lyckas i rollen som Säljare, från kundmaterial till löpande coaching, detta för att du ska utvecklas på bästa möjliga sätt.
Du står för drivkraften genom att ha fokus, vilja och rätt inställning. Med våra ledord, nytänkande, nära och engagerade, skapar vi en rolig arbetsplats med härliga och drivna kollegor, där du utvecklas både som Säljare och person.
Vi är ett försäkringsbolag med nära och lokal anknytning, det gör att vi medverkar på olika mässor och event som förekommer. Vi ser det som en möjlighet att möta våra befintliga kunder men också en möjlighet för oss att skapa nya relationer. Även på dessa tillställningar blir du en viktig kollega.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning parallellt med en utbildning på två månader, under dessa två månader går vi igenom våra försäkringsprodukter och det arbetssätt som kännetecknar oss på Dina Försäkringar Syd. Efter utbildningen får du löpande coaching, medlyssning och vidareutbildning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är målorienterad, har höga kvalitetskrav och som hela tiden strävar efter att utvecklas. Vidare har du en avslutad gymnasieutbildning samt flytande kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonförsäljning och har du dessutom erfarenhet av försäkringsbranschen är detta meriterande.
För att lyckas i rollen är du positiv, nyfiken och kommunikativ. Du har förmågan att strukturera och planera din uppgift och du drivs av att nå uppsatta mål. Du är en van IT-användare och du känner dig bekväm i program så som MS Office.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 28 mars 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.