OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd AB har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.
Läs gärna mer om oss på www.dina.se
Tjänstebeskrivning
Till vårt kontor i Borgholm söker vi dig som vill vikariera för vår kollega i rollen som Säljare inriktning privat. Vikariatet sträcker sig minst ett år framöver med goda möjligheter till fortsättning i bolaget.
Tillsammans med dina kollegor är ni ansiktet utåt gentemot våra privatkunder och ansvarar för att ge en förstklassig service på inkommande samtal och personliga möten. I rollen besvarar du försäkringsrelaterade frågor och samtalen varierar i längd och svårighetsgrad. Din uppgift är att genom rådgivning erbjuda våra kunder rätt försäkringslösningar utifrån just deras unika behov. Vi förväntar oss att du är proaktiv i din roll, och tillsammans med närmsta chef sätter ni upp individuella mål och budget, dessa följs sedan upp varje månad.
Tillsammans med kollegor ansvarar ni för kontorets tillgänglighet och öppettider, vid behov kommer du även att vara behjälplig på något av våra närliggande kontor.
Rollen inleds med en utbildning på två månader där vi går igenom våra försäkringsprodukter det arbetssätt som kännetecknar oss på Dina Försäkringar Syd. Efter utbildningen får du löpande coaching, medlyssning och vidareutbildning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, är driven och vill uppnå uppsatta mål. Du trivs med kundkontakter och kan uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift. Har du dessutom kunskap i något annat språk, till exempel engelska eller tyska är detta meriterande.
Att våga sträva efter mål och sedan göra jobbet för att nå dem är viktigt då du stundom arbetar självständigt. Du får ett starkt stöd genom en gedigen utbildning och coaching som hjälper dig att lyckas i ditt arbete. Att vara trygg med grundläggande datorhantering och en god administratör är något som vi värdesätter hos våra medarbetare.
I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är flexibel, ödmjuk och noggrann. Du förstår värdet av att kunna prioritera och planera ditt arbete. Då du kommer att ha många kontaktytor i ditt arbete, ser vi att det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är bra på att se nya möjligheter. Att stötta, bidra och hjälpa dina medarbetare ser vi som en självklarhet.
Har du dessutom erfarenhet av försäkringsbranschen ser vi detta som mycket meriterande.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 28 mars 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.