OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och
systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och ärmed över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Två och en halv miljon brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster globalt. Tunstall Nordic är en del av Tunstall Healthcare Group, med huvudkontor i Malmö. De är verksamma i Sverige, Danmark och Finland samt har partners i Norge och på Island. De finns representerade på ett flertal orter i respektive land. I Sverige har Tunstall 250 anställda och omsätter ca 340 mkr.
Arbetsbeskrivning
Tunstalls affärsidé är att leverera världsledande teknik och tjänster för att möta vård- och omsorgsbehov hos äldre och funktionshindrade personer idag och i framtiden. Det gör man för att man vill se en värld där människor har friheten att leva sitt liv till fullo på en plats de själva har valt. Delar du Tunstalls värderingar kan rollen som säljare vara något för dig!
Tunstall söker nu en säljare som ska vara företagets representant i norra Norrland, Umeå och norrut samt inlandet.
Arbetet innebär att du på ett strukturerat och metodiskt sätt bearbetar både nya och befintliga kunder inom området. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen av larmsystem till äldreboenden, från att informera om de tjänster som Tunstall kan leverera till att identifiera behov samt slutföra affärer. Kunderna är kommuner, byggbolag och konsulter.
Utöver kundbesök och möten så ingår även att delta vid fack- och branschmässor, delta i större upphandlingar samt arbeta med offerter och kalkylering. Vid upphandlingar samarbetar du med Tunstalls Bid managers.
Vem är du?
Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för att skapa goda och långsiktiga relationer med dina kunder, som är pedagogisk och intresserad av kundernas verksamhet och som strävar efter att ge dem kvalitativa lösningar på deras behov.
Eftergymnasial utbildning inom juridik och/eller ekonomi är meriterande, har du relevant arbetslivserfarenhet så kan det väga upp avsaknad av utbildning. Du har kännedom om LoU och vi ser det som en stor fördel om du jobbat mot eller inom offentlig sektor eller om du har erfarenhet av tjänsteförsäljning och då gärna inom IT.
För att lyckas i rollen behöver du vara en affärsmässig och självständig person med stor affärsförståelse. Du gillar att skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kunder som kollegor.
Du ska vara lyhörd för kundens behov och våga ta diskussionen till en högre nivå. Då det är en väldigt självständig roll och ledarskapet är på distans så krävs ett stort driv och engagemang samt en förmåga att själv kunna ta initiativ.
Vad kan Tunstall erbjuda dig?
Tunstall har en mycket stark marknadsposition i Sverige – mycket beroende på att man har en har en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang och arbetsglädje. Du får stor frihet under ansvar och förväntas prestera mot den budget du ansvarar för. Tunstall Nordic är en platt, slimmad entreprenöriell organisation med högt i tak där du har möjlighet att göra dig hörd, bidra och göra skillnad.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Åsa Nordell på telefonnummer 090-702365 eller mail asa.nordell@se.experis.com
Vi ser fram emot din ansökan via www.experis.se Job id:1069436
Sista ansökningsdag är fredag 16/9 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld
Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356