OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med service och/eller försäljning tidigare? Har du erfarenhet av arbetskläder eller personlig skyddsutrustning? Skulle du beskriva dig som relationsskapande, strukturerad och älskar en variationsrik vardag? Då har vi tjänsten för dig!
Vi söker nu till Ahlsell i Jönköping en affärsansvarig innesäljare inom produktområde ”Arbetskläder och Personlig skyddsutrustning” för start i början av 2021. I rollen kommer din huvudsakliga uppgift vara att självständigt besöka, implementera och utveckla affärer hos en av Ahlsells större kunder.
Som affärsansvarig innesäljare kommer du driva hela säljprocessen, från prospektering till avslutad affär. I rollen förväntas du ha hög tillgänglighet via telefon, mejl och besök.
I hanteringen ingår arbetsuppgifter som:
- Genomföra kundmöten, gör behovsanalys och återkopplar kund med anpassat förslag
- Identifierar affärsmöjligheterna och ansvarar för kundernas hela inköpsbehov utifrån avtal
- Administrativa delar i leveransen såsom orderläggning, hantering av E-order, retur & reklamationshantering, kontroll av leveranstid, etc
- Klädtryck
- Tar fram sortimentsförslag, mallar för tryck, kundunika sortiloger och hantering av individkonton
- Hjälpa till i butik vid behov
- Samarbeta tätt med andra kollegor för att leverera bra service till kunden och skapa långsiktiga affärer
- Hålla dig uppdaterad kring produkter och nyheter på marknaden
Denna tjänst är på heltid med placering på filialen i Jönköping. Du arbetar med proaktivt försäljningsarbete på kundens olika avdelningar och sköter administrativa arbetsuppgifter inom produktområdet både till huvudkunden och till utvalda kunder i regionen. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider.
Tjänsten är vidare en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ahlsell.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, affärsutvecklande kundansvar eller motsvarande. Har du erfarenhet från närliggande bransch är det meriterande. B-körkort samt grundläggande kunskaper i Microsoft Office är ett krav för tjänsten.
Vi tror att du som söker har en hög aktivitetsnivå, är målmedveten och har hög servicegrad. Du trivs med att skapa relationer och arbeta efter uppsatta mål, men är också en lagspelare som är van att ta eget ansvar och kunna se affärsmöjligheter. Som person är du driven, kreativ, lyhörd. Du är duktig på att koordinera, vara noggrann och är strukturerad.
Ahlsells tre värdeord är Ansvar, Öppenhet och Enkelhet, vilket präglas i allt de gör både med kund, leverantör och kollega. Du gillar utmaningar och har lätt för att anpassa dig till förändringar, då vi ser det både i omvärlden generellt och i kundernas köpbeteende i form av en mer digitaliserad hantering.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584