OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nu söker vi på en Account Manager till företag beläget i centrala Stockholm!
På företaget erbjuder de hem- och husägare offerter från experter för att lösa akuta renoveringsbehov eller förverkliga drömprojekt. I samband med detta underlättar vi vardagen för våra kunder, dvs Sveriges hantverkare, markentreprenörer, takläggare, flyttfirmor och installatörer inom solceller, värme och fönster, genom att förse dem med nya jobbmöjligheter. Som Account Manager är du en nyckelspelare i ditt arbete att skapa långsiktiga relationer till våra medlemmar.
De är entreprenörsledda, har kontor centralt i Stockholm och är idag ett 20-tal medarbetare. Deras ledord är Tillsammans, Ansvar och Kul - vi tycker det är viktigt att samarbeta, ta eget ansvar och självklart ha roligt på jobbet! De är även en del av Byggfakta Group-koncernen - den ledande aktören inom informationsförmedling i byggbranschen.
Vill du bli en del av en scale-up med ambition att bli Sveriges största digitala förmedlare av hantverksrelaterade tjänster? Sök redan idag då intervjuer sker löpande!
Vem söker vi?
Det absolut viktigaste för oss är att du är positiv och driven utöver att alltid vilja utvecklas, oavsett ålder eller år i branschen!
Att bygga relationer med både småföretagare och beslutsfattare i medelstora organisationer är något du tycker känns roligt och du har lätt för att sätta dig in i kundens situation, vardag och förutsättningar. Du har en god kommunikativ förmåga och agerar på ett förtroendeingivande sätt, vilket märks redan vid första kontakt med kund. I den här rollen värdesätts att du är ansvarstagande och självgående med ett stort kundfokus.
Erfarenhet:
- Tidigare erfarenhet av försäljning
- Vana vid att arbeta mål- och resultatinriktat
- Ett stort intresse för att skapa relationer och är lika passionerad för försäljning som för kundservice
- Ett starkt pannben och vilja att utmana dig själv och tidigare resultat
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning
- Tidigare haft kundansvar för hela processen, både kring försäljning och kundnöjdhet
- Erfarenhet inom byggbranschen, ekonomi eller marknadsföring
- Ett tekniskt intresse samt en god förståelse för komplexa processer och lösningar.
Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats:Centrala Stockholm
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest Bemanning & Rekrytering. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om WeQuest
WeQuest är ett rekrytering och bemanningsföretag som finns runt om hela Stockholm län. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Vi är rekryteringsspecialister inom sälj, administration, marknad och service. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Sökord: Sales developer, Account Manager, Sales Development Representative, Mötesbokare, Säljare, Försäljning, Sälj, Innesäljare