OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kigada Holding är moderbolaget där bland annat Kinnarps Gävle Dalarna AB och Wallners Persienn och Markis AB ingår. Moderbolaget har ett tiotal bolag inom koncernen med ett 55-tal anställda.
Wallners Persienn och Markis AB är Dalarnas största tillverkare av solskydd, med 25 heltidsanställda. Vi monterar olika typer av solskydd på alla slags hus i alla storlekar. Från privata stugor och villor till stora offentliga byggnader som Trafikverkets huvudkontor i Borlänge. Dessutom har vi egen gardin- och sömnadsproduktion i Borlänge. Det har alltid varit viktigt för oss på Wallners, att hänga med i vår tid, att ligga i framkant och att hela tiden utveckla verksamheten så att vi alltid kan ge kunden rätt service och rätt produkter. Vi sköter monteringen själva, vilket gör att vi ser till att kvaliteten hålls hela vägen fram till kunden.
Till vårt nyetablerade kontor i Gävle söker vi nu
Säljare
Vi söker dig som tidigare arbetat med uppsökande försäljning, har ett intresse för inredning. Du bör vara händig och inte lägger någon prestige i att dra på dig arbetarbyxor och klättra på stegar. Du är dessutom bra på att skapa förtroendefulla och affärsmässiga relationer!
Om tjänsten
Som säljare hos oss kommer du att ansvara för försäljning av solskydd som persienner, markiser, plisségardiner, lamellgardiner och rullgardiner vilket inkluderar hela säljprocessen. Rollen inkluderar både uppsökande försäljning, avtalskunder samt privatkunder. Ditt arbete präglas av att skapa goda långsiktiga relationer med hög servicenivå i fokus. Du ansvarar för att söka upp potentiella kunder, rådgöra med kunden vilka solskyddsprodukter som passar bäst för kunden. Det är även du som ansvarar för att ta fram de mått som behövs, vilket underlag som produkterna ska fästas i samt utreda vilka omkostnader monteringen kan innebära som till exempel skylift, TA-planer etc. Detta kräver att du är händig, att du inte är rädd för att hugga i där det behövs. I nära dialog med kunden tar du fram inredningslösningar och ansvarar för försäljningen från offert till leverans och uppföljning. Du arbetar självständigt med eget kundansvar för Region Gävleborg, vissa kommunala verksamheter samt privata företag och privatkunder, i nära samarbete med försäljningschef och kollegor. Vi ser gärna att du arbetar proaktivt med en tydlig affärsmässighet.
Våra förväntningar på dig
Vi söker dig som har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna B2B. Du har ett stort intresse för att göra affärer samt att göra kunder nöjda. Du får gärna ha ett intresse av inredning och visuell estetik. Du bör vara händig och inte rädd för höga höjder. Vi vill att du har god datorvana samt är kunnig i CRM-system. För att passa i rollen bör du ha lätt att kommunicera i tal och skrift.
Som person är du orädd i att ta nya kontakter, ambitiös, självgående och du motiveras av att skapa långsiktiga relationer med kunder och övriga i din omgivning. Du är kommunikativ, positiv, noggrann och engagerad med en hög känsla för service. Andra egenskaper som vi värdesätter högt är att du är strukturerad och tänker affärsmässigt när du planerar ditt arbete samtidigt som du trivs med att arbeta mot gemensamma mål tillsammans med dina kollegor i säljteamet. Vidare är du en skicklig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna ofta ändras. En förutsättning är att du trivs i ett företag med högt tempo och högt ställda mål. Du är trygg och stabil i dig själv.
Vi värdesätter om du har ett stort kontaktnät, eftersom Wallners är nya på Gävle marknaden behöver vi skapa ett varumärke och etablera oss i Gävleborg.
Anställningen
Tjänsten löper tillsvidare på heltid med placering/utgångspunkt i våra nya moderna lokaler vid Gävle Strand, vi tillämpar provanställning. Du rapporterar till vår försäljningschef. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.
En del av introduktionen kommer att genomföras i Borlänge, där vi har våran fabrik där alla produkter produceras.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning tas.
Vad kan Wallners erbjuda dig?
Vi erbjuder ett fritt arbete där du arbetar med marknadsledande lösningar i ett kundorienterat företag. Vi arbetar hårt tillsammans, samtidigt som vi uppmuntrar alla att hitta en bra balans mellan arbete och privatliv.
Så här rekryterar vi
Din ansökan skickar du till rekrytering@wallners.se senast den 13 December.
Du är varmt välkommen att kontakta Ida Vigander, 023-79 46 87 under hela processen om något är oklart för dig.
Varmt välkommen med din ansökan!