OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att ha framtiden som kund? Är du en säljinriktad person som gillar utmaningar och är som bäst när du är på telefon med kunder? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen i alla skrymslen och vrår efter säljande rådgivare som ska lysa upp tillvaron för Telge Energis kunder och medarbetare. Vågar vi välja varandra?
Så här säger William Pietsch, säljchef om rollen: På vår avdelning Sälj hanterar vi både inkommande och utgående kundkontakter, främst via telefon. Din uppgift är att sälja el- och produktionsavtal med tillhörande tilläggsprodukter till både nya och befintliga privat- och företagskunder.
Arbetsuppgifter och ansvar Här har du en roll där du är Telge Energis ansikte utåt och ansvarar för att alltid tänka utifrån kundens behov och leverera bästa möjliga kundupplevelse. Kundens upplevelse vid kontakt med oss är extremt viktig och lägger grund för kundens livslängd hos Telge Energi. Du kommer jobba i ett tight team som brinner för försäljning och att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar mot tydligt uppsatta mål både på individ- och gruppnivå och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching.
Anställning: Fast samt månadsanställning
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Arbetstider: mån – tor 8–17 och fre 8–15
Plats: Södertälje
Lön: Månadslön samt provision
Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften genom att endast sälja el från förnybara källor. Nu tar vi nästa kliv i att hjälpa våra kunder att göra smarta val.
Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.
Läs mer på www.telgeenergi.se .
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten har du minst gymnasieutbildning, god social kompetens och personlig mognad. Den här rollen passar dig som är resultatinriktad, har ambitiösa målsättningar och motiveras av personlig feedback. Du känner dig bekväm i telefon, kan arbeta i ett högt tempo och har förståelse för och kan bemöta olika behov hos kunder. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av något eller några av följande så är det ett plus för oss: elhandel, churn eller försäljning, arbete i CRM-system samt är flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 31 janurari 2023. Eftersom vi har flera vakanser tillsätts tjänsterna löpande.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det William Pietsch, säljchef du ska kontakta på 076 062 53 95. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 46. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
- Höga emotionella krav
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner