OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en ny utmaning inom försäljning och affärsutveckling, där du har en självständig roll och får driva dina projekt från idé, via produktutveckling till implementering? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Prolog är ett distributionsbolag inom Bonnier News, som är verksamma i södra och Mellansverige, och som delägare i Early Bird har ett nära samarbete med övriga utbärningsbolag i Sverige. Teamet och kulturen präglas av öppenhet, prestigelöshet, glädje och samverkan och alla medarbetare uppmanas att komma med idéer som utvecklar tjänsteutbudet och organisationen.
Typiska kunder är större e-handelsbolag, men även mindre lokala kunder som exempelvis små butiker i olika städer i regionen. I din roll ingår att sälja standardkoncept men stor tonvikt läggs även på att utveckla nya tjänster och koncept med fokus på leverans och logistik. Utvecklingen sker i nära samarbete med distributionsavdelningen och andra relevanta avdelningar och endast din fantasi sätter gränserna!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
· Nykundsbearbetning av lokala och nationella kunder under varumärkena Prolog och Early Bird
· Försäljning av både B2B, B2C, C2X tjänster
· Delta i affärsutveckling/skapa nya tjänster och erbjudanden
· Ansvara för såväl kommersialisering, industrialisering, och eftermarknadsbearbetning dvs följa kunden från ax till limpa
· Marknadskommunikation via olika kanaler
För tjänsten krävs:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning, affärsutveckling och projektledning. Din erfarenhet kan med fördel vara från mediabransch, logistik eller distribution. Du är duktig på att planera och genomföra kund- och säljaktiviteter samt tycker om att arbeta mot och nå uppsatta mål. Lönsamma affärer, långsiktiga kundrelationer och att samtidigt skapa nytt, är det som driver dig. Tjänsten innefattar både strategiskt och operativt arbete och kräver en förmåga att växla mellan dessa dimensioner.
Övriga krav:
· God marknadsförståelse av e-handlare och konsument
· Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
· Vana att arbeta i CRM system
· Körkort
Som person ser vi att du har god kommunikationsförmåga, är resultatdriven och gillar utmaningar. Vidare ser vi att du är strukturerad, lösningsfokuserad, serviceinriktad och självgående. För rollen krävs också att du har ett driv, är orädd och affärsorienterad. Du har förmågan att kunna se möjligheter hos kunder och internt samt strukturera, förhandla och utveckla nya erbjudanden.
Övrig information
Tjänsten är en direktrekrytering till Prolog ochu kommer att rapportera till vår centrala försljningschef. Du erbjuds en tillsvidareanställning där 6 månader provanställning tillämpas.
Tjänsten är på heltid med start i augusti eller enligt överenskommelse. Prolog har kollektivavtal och förutom marknadsmässig lön tillkommer en rad förmåner såsom 6 veckors semester och ytterligare 3-4 dagars arbetstidsförkortning varje år, tjänstepension, friskvårdsbidrag, kontinuerlig kompensutveckling och en flexibel arbetssituation. Det geografiska ansvarsområdet täcker Västerås och Örebro men även Dalarna, Hälsingland, Jämtland samt några ytterligare områden i Mellansverige. Du tillhör kontoret i Västerås och bör vara beredd att arbeta där 1-2 dagar i veckan. Mycket av kundkontakten sker digitalt men resor förekommer frekvent i inom det geografiska ansvarsområdet.
Rekryteringsprocessen
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen är du välkommen att höra av dig till Johanna Mix på johanna.mix@barona.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.