Säljare till Cramo

Säljare till Cramo

Arbetsbeskrivning

Cramo söker nu en säljare till sitt växande team i Region Nord. Här kliver du in i en dynamisk roll på ett ständigt växande och branschutmanande företag där kunden är i fokus. Du kommer att ingå i ett team med engagerade, stöttande och erfarna kollegor som arbetar mot gemensamma mål.

Här får du en viktig roll i Cramos tillväxtresa. Det handlar om att förstå kundens verksamhet och skapa de mest innovativa och kostnadseffektiva lösningarna för deras behov. För att uppnå detta krävs att du bygger upp ett brett kontaktnät hos kunden och är duktig på att bygga långsiktiga kundrelationer.

Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv ”allt är möjligt-attityd”, goda anställningsvillkor och personalförmåner. Med Cramos förmånsbil så tar du dig till befintliga och nya kunder säkert och snabbt. Du är stationerad på depåerna i både Södertälje och Nyköping med varierande arbetsytor och ingen dag behöver vara den andra lik, på riktigt. Du rapporterar till försäljningschef Region Nord.


Om tjänsten
Som Säljare på Cramo får du tillgång till ett kvalitativt och brett produkt- och tjänstesortiment. Du kommer få en unik möjlighet att sätta din prägel på rollen och du driver och utvecklar försäljningen mot både befintliga och nya kunder, stora som små. Du får tillgång till Cramos depå-nät och alla kollegor runt om i regionen. Kunderna består främst av byggentreprenörer och industri, och de som använder Cramos produkt- och tjänsteutbud. Din roll som säljare blir central i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak och du driver försäljningen från ax till limpa.

Symbiosen mellan säljare och kollegorna på depåerna är avgörande då de känner till den lokala marknaden och dess kunder. Du driver dina säljprocesser effektivt och strukturerat med allt från att ta fram kundplaner, prospektera och boka möten, till att skriva avtal och följa upp och utveckla dina kunder.

Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Cramo arbetar aktivt med att vara en arbetsplats som representerar mångfald varför vi gärna ser kvinnliga sökanden och sökanden med annan etnisk bakgrund.


Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom kundanpassad B2B försäljning. Du brinner för affärsutveckling och trivs att bearbeta både nya och befintliga kunder. Du har B-körkort, god IT-vana och hanterar svenska mycket väl i tal och skrift samt engelska. Du är nyfiken och vill vara en del av Cramos digitala resa och framtida tjänster/erbjudanden. Har du god kunskap om byggprocessen och branschen i stort är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, resultatorienterad och strukturerad med förmågan att bygga långsiktiga kundrelationer. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett engagerat och personligt förhållningssätt till dina kollegor, dina kunder och andra du kommer att samverka med. Du trivs bäst ute på fältet där du träffar kunder och samarbetspartners. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och du trivs att arbeta självständigt i en roll med stort eget ansvar.


Om verksamheten
Sedan början av 1950-talet har Cramo varit en pionjär inom uthyrningsbranschen. Cramo har idag 90 depåer över hela Sverige och tillsammans med Boels Rental har vi 750 depåer i världen. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder.

Cramo AB ingår i affärsområdet Cramo Norra Europa tillsammans med Norge, Finland, Estland och Litauen. Vi erbjuder moderna maskiner och servicelösningar, delar med oss av vår kunskap och har en passion för service vilket gör oss till ett av de ledande företagen inom uthyrning av maskin- och verktygsbranschen.

På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 23 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024

Innesäljare

Innesäljare

22 november 2024