OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domino Sweden AB erbjuder kunder kompletta system för märkning, identifiering och spårbarhet där kraven är höga på kvalitet i alla led. Dominos maskiner och märksystem används för märkning på de flesta förekommande material till exempel på papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel och ger högkvalitativt resultat även på ojämna ytor.
Domino har mer än 25 års erfarenhet som leverantör av märkningsprodukter till tillverkningsindustrin och har den ledande rollen inom märkning och identifiering i Sverige. Dominos mål är att alltid leverera den bästa lösningen för våra kunder med tanke på funktion, kostnadseffektivitet och miljö. För varje kund gör företaget en anpassad och skräddarsydd lösning. Mycket av företagets styrka ligger i tillgängligheten av service. Företaget med sina 20 anställda har sitt huvudkontor i Linköping och regionkontoren är utspridda över hela landet.
Vi är inne i en expansiv fas och söker en driven och engagerad Säljare!
I rollen som Säljare hos Domino erbjuds du ett utmanande och stimulerande arbete med ansvar för att driva och utveckla försäljningen hos såväl nya som befintliga kunder. Vi arbetar i team om två säljare och aktuellt område sträcker sig från Gävle, Mälardalen, Stockholm, Östergötland och ner till Småland. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, allt från att kartlägga marknaden, boka kundbesök, skriva offerter, förhandla och bidra med skräddarsydda lösningar enligt kundens behov. Du bibehåller och utvecklar relationer och ser till att kunden har god kännedom om våra produkter, tjänster, erbjudanden och vår höga kvalitet. Du har ett tekniskt team som stöd i större projekt och du rapporterar till Försäljningschefen.
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning och en vilja att utveckla affären tillsammans med våra kunder. Du har eftergymnasial utbildning mot marknad och försäljning, förslagsvis från Affärshögskolan. Du har fyra till fem års arbetslivserfarenhet som säljare ute på fältet med påvisat goda resultat. Vi ser att du har god erfarenhet av och lätt för att kontakta nya kunder. Du har ett intresse för teknik och en väl utvecklad känsla för kundservice. Vi arbetar i Pyramid och Office-paketet.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett starkt engagemang, är mycket målinriktad och drivs av att komma till avslut och uppnå goda resultat. Du är en utåtriktad och affärsmässig relationsskapare som inger förtroende och är skicklig på att etablera och vårda långsiktiga relationer. Vidare är du strukturerad, självgående och ansvarstagande samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor och bidra till det positiva arbetsklimatet.
Vi erbjuder dig en mycket intressant tjänst i ett företag som är marknadsledande inom vår bransch. Du kommer till ett entusiastiskt och ödmjukt gäng som sätter kunden i centrum och vi värnar om våra medarbetare och har ett stödjande arbetsklimat. Tjänsten är på heltid, en tillsvidareanställning med placering i Linköping. Resor ingår i tjänsten och så även tjänstebil.
Är du intresserad så samarbetar Domino Sweden AB i den här rekryteringen med Cojn AB och du är välkommen att skicka in din ansökan, cv och personligt brev, via länken nedan. Har du ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsulten Caroline Hansson 076-850 11 70. Urval sker löpande och din ansökan vill vi ha senast den 17 november 2016.