OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Xelents affärsidé är att med spetskompetens, passion och lokal förankring hjälpa kunden att välja rätt lösning för Dokument, IT och Telefoni. Oavsett storlek, komplexitetsnivå och budget levererar vi rätt lösning till rätt kund. Skalbara, driftsäkra och kundanpassade lösningar, heltäckande och personlig support samt förmånlig finansiering. Xelent är Sveriges snabbast växande Dokument, IT och Telefonikedja och vi finns just nu på 11 platser i Sydvästra Sverige: Säffle – Trollhättan – Göteborg (Västra Frölunda och Stig Center) – Örby – Borås – Varberg – Falkenberg – Halmstad – Ängelholm - Kristianstad För mer information om företaget gå in på www.xelent.se
Om tjänsten:
Som säljare hos oss arbetar du målinriktat mot nya affärer och du drivs av en inre vilja att lyckas. Vi ser självklart att du har ett starkt och genuint intresse av att skapa kundrelationer och är van vid att kommunicera med beslutsfattare.
Du kommer främst att arbeta med försäljning av produkter, abonnemang och tjänster inom området mobil telefoni och växel. Du kommer att arbeta i vårt kundcenter i Högsbo som innesäljare och butikssäljare till befintliga och nya kunder. I arbetet ingår också att kontakta kunder via telefon. Du får goda möjligheter att använda och utveckla ditt affärsmanaskap och påverka vårt resultat. Vi riktar oss i huvudsak till företagskunder.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi gärna ser att du besitter en stark professionell affärsmässighet i dina kundmöten och att du med ett förtroendeingivande sätt skapar relationer – samt inser vikten av att vårda dem. Du brinner för att sälja!
Du rapporterar direkt till Platschefen.
Ansvarsområden
- Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer samt att utveckla nya affärsmöjligheter
- Nykundsbearbetning
- Resultatuppföljning
- Mötesbokning
- Skriva offerter och avtal
Kompetensprofil
-Du har tidigare erfarenheter av försäljning och gärna inom Telecom
-Du har god teknik vana och är van att använda IT produkter
-Du har ett starkt affärssinne och förmåga att komma till avslut
-Du är van vid att kommunicera med beslutsfattare
-Kreativ och effektiv i att finna produktiva lösningar
Personliga egenskaper
- Ambitiös med en stark drivkraft
- Prestigelös med en mjuk men ändå tydlig framtoning
- Professionellt affärsmanaskap
- Starkt försäljnings- och marknadsintresse
- Offensiv – attraheras av kundmötet och att sälja
Övrigt
- Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående om minst 1 år
Välkommen med din ansökan!
Ansökan och kontaktperson:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan via vår webbsida: www.speedgroup.se
OSA för tjänsten är söndagen den 15 september.
Vi kommer i början av vecka 40 återkoppla till alla sökande om en uppdatering av processens tidsplan.
Vid frågor kontakta gärna nedanstående person som ansvarar för rekryteringsprocessen:
Annika Rådberg
Operativ Chef / Rekryterare
annika.radberg@speedgroup.se
Speed Professionals AB
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård