OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Låt oss rädda liv tillsammans!
Hos HLR Konsulten i Solna har vi ett uppdrag som går bortom vanlig försäljning - vi räddar liv. Vi erbjuder noga utvalda produkter och utbildningar inom hjärt-lungräddning, första hjälpen och akutsjukvård. Varje dag spelar våra hjärtstartare och HLR-utbildningar en avgörande roll i att förbereda samhället för nödsituationer och rädda liv.
Nu söker vi en passionerad och ansvarstagande säljare till vårt team för att stärka och driva försäljningen av våra livräddande produkter och tjänster. Du kommer att vara en del av en organisation som är en av Sveriges främsta leverantörer av hjärtstartare och HLR-utbildningar.
Rollen är en kombination av sälj, kundvård och kundtjänst. Du arbetar främst utifrån bolagets kundbas där du tar kontakt med befintliga kunder och bokar in avstämningssamtal, möten och utbildningar. Du tar även emot inkommande samtal och mail från både nya kunder som är intresserade av att köpa vissa produkter och befintliga kunder som har frågor kring produkterna och/eller vill boka in utbildning för sin personal.
Du kommer ha möjlighet att använda din kreativitet där du syr ihop och paketerar den bästa lösningen för respektive kund. Det är mycket variation i arbetet, en del av arbetsuppgifterna innebär att arbeta administrativt i CRM-systemet där du bland annat registrerar nya kunder och uppdaterar befintliga kunders kundinformation.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Ansvar för försäljning och marknadsföring av våra hjärtstartare och relaterade produkter och tjänster.
- Professionell rådgivning och support till kunder för att välja rätt utrustning och utbildning för deras behov.
- Hantering av uthyrningsprocessen för hjärtstartare och tillhandahållande av korrekt underhåll och support under hyresperioden.
- Utveckling och genomförande av marknadsföringsstrategier och kampanjer tillsammans med teamet för att öka medvetenheten om vikten av HLR och hjärtstartare.
Krav och kompetenser:
- Erfarenhet av B2B-försäljning eller liknande kundorienterat arbete är meriterande.
- Bekväm med telefonkontakt och försäljning över telefon.
- Goda kunskaper i CRM-system och MS Office.
- Ansvarsfull med stark analytisk förmåga och förmåga att arbeta självständigt.
- Van att arbeta mot uppsatta mål och följa upp resultat.
Om företaget
Hos HLR konsulten erbjuder vi noga utvalda kvalitetsprodukter och utbildningar av hög kvalitet. Våra kunder är myndigheter, företag, föreningar och privatpersoner. Vi har ett 20-tal anställda i Stockholm och sitter i trevliga lokaler nära Solna Strands T-bana.
Här erbjuder vi mycket bra förmåner, löner och bonussystem samt friskvård.
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och redo att göra skillnad. Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team som fortsätter att rädda liv och öka tryggheten för människor över hela landet.
HLR-Konsulten har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilson som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: linnea.nilsson@awexia.com alternativt telefon +46 76 774 36 06.