Säljare till HolmquistSign

Arbetsbeskrivning

HolmquistSign har tillverkat skyltar sedan 1937 och har ett unikt kunnande och stor erfarenhet av skyltdesign. Vår verksamhet grundar sig i att göra specialdesignade skyltar med kundens behov i fokus och vi utmärker oss som det mest dynamiska skyltföretaget i Sverige. Genom åren har vi tillverkat skyltar till många välkända företag & institutioner. Under det senaste året levererat kompletta skyltprogram till bland annat Östermalms Saluhall, Kulturhuset och det tyska kryssningsfartyget Hanseatic Inspiration. Vi är operativa inom Norden och Europa.

Vi har ett ständigt bra orderflöde och söker därför en säljare så vi kan möta efterfrågan i större utsträckning.

Hos oss får du en varierande och utmanande arbetsplats där flexibilitet, noggrannhet och hög social kompetens är viktiga egenskaper. Vi är en trygg och stabil verksamhet och du kommer bli en del av ett team på 6 personer som mer eller mindre arbetar med sälj.

Som säljare kommer du bland annat:

- Hantera förfrågningar & offerter
- Ta säljmöten ute hos kund
- Bearbeta befintliga kunder
- Arbeta med projektledning från offert till slutbesiktning
- Arbeta med konsultation & projektering
- Hantera enklare design & skylltkorrigeringar
- Ansvara för att strukturera upp arbetsvecka
- Delta på interna säljmöten


Som säljare hos oss är tanken att du, på sikt, ska kunna driva hela processen tillsammans med kund. Det handlar om att ta ansvar från första säljaktivitet & sammanställning av projektplan åt produktionen till att boka montering & genomföra slutbesiktning.

Krav:

- Minst 3 års erfarenhet som B2B säljare
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att arbeta med längre säljcykler
- Svenska & engelska i tal & skrift
- B Körkort


Vi söker dig som:

Strukturerad & självgående - eftersom du kommer att både arbeta med sälj och projektledning behöver du kunna hålla många processer, på olika nivåer, igång samtidigt. Vi strävar också att alla våra säljare ska arbeta så självständigt som möjligt, men vi har självklart gott med stöd och kompetens att erbjuda under inlärningsprocessen

Prestigelös & flexibel - eftersom vi är et litet familjeföretag i grunden är det viktigt att du tycker det känns naturligt att hjälpa till där det behövs

Kund- & affärsorienterad - eftersom det är grunden i vår affärsidé (kundanpassning), vi vill ha kundens behov i fokus

Meriterande erfarenheter eller kompetenser:

- Bakgrund inom inredning eller grafisk design
- Erfarenhet inom dessa program: CorelDRAW, Adobe Illustrator, InDesign och CAD
- Högskoleutbildning eller ren säljutbildning


Övrigt:
Start: Omgående
Placering: Vid första skedet utgår man från Alby men på sikt så kan man utgå från stan och vara i Alby max 1-2 dagar i veckan. Vi har ett säljkontor på Grev Turegatan 30
Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Arbetstider: Flexibla arbetstider med 40 timmar i veckan
Förmåner: Vi är anslutna till Kommunals kollektivavtal. Tjänstepension. Företagshälsovård, och massage 1 gång i månaden
Lönesättning: Vi tror på att skapa trygghet och långsiktighet för våra anställda, därför har vi valt att sätta fast månadslön även för våra säljare.

Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/756eb384-ced4-4410-8a2b-513b15b705b4)

Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Idebro
0732 333 665
Max Lauritzen
0730781671
Hampus Löwstedt
0720616131
Max Lauritzen
072-061 71 17
Saide Hanna
072-061 81 30
Hampus Löwstedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxt Botkyrka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Besöksadress

Munkhättevägen 45
None

Postadress

147 85 Tumba
TUMBA, 14785

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024