OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Du välkomnas till en generös miljö med duktiga, energiska och drivna kollegor. Som säljare på Colix får du vara med på en spännande resa hos ett lika hjärtligt som innovativt bolag som växer snabbt och siktar högt.
Du arbetar med försäljning av Colix tjänst som är kundanpassade mobilappar. Du som säljare tar en första kontakt med kunden, oftast via telefon eller mail. Företagen man jobbar mot kan tex finnas inom bygg eller åkeribranschen. Du genomför digitala demos och försäljningsmöten samt följer upp de kontakter som du skapat. Med andra ord så ansvarar du för hela försäljningsprocessen, från start till mål. Intresset är stort för Colix tjänst och bolaget har i dagsläget ca 200 kunder över hela Sverige.
Ett roligt och fartfyllt arbete för dig som gillar snabba puckar, den härliga känslan efter en avslutad affär och som vill ingå i ett välbyggt företag med erfarna företagsledare och där varje medarbetare är viktig och får ta mycket ansvar. På Colix vill man växa som företag tillsammans med sina medarbetare. Det gör att det finns stora utvecklings- och läromöjligheter i företaget där samarbete och en schysst kultur alltid står i fokus.
Vem tror vi att du är?
För att trivas på Colix och i denna roll har du med fördel minst 1–2 års erfarenhet av någon form av telemarketing, försäljning eller likvärdigt arbete. Du är driven och social, tävlingsinriktad, orädd och gillar att skapa nya kontakter. Du är nyfiken, engagerad och lär dig med glädje mer om dina kunders bransch och verksamhet. Du är i början av din karriär och skulle gärna vilja arbeta på ett företag där ingenting är omöjligt. Du är kommunikativ och tycker att försäljning är grymt roligt!
Du kommer ingå i ett växande säljteam, där ni tillsammans med kundansvariga gör allt för en nöjd kund och en framgångsrik affär. Du förstår vikten av att ha roligt ihop och att tillsammans jobba mot, och nå gemensamma mål. Du delar gärna med dig av erfarenheter och kunskap, likväl som du gärna frågar om det är något du inte kan eller förstår.
Arbetet ger dig ett stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas. Din insats i teamet ger omedelbar effekt och är en viktig del av företagets framgång.
Du förväntas vara på plats på Colix kontor merparten av tiden. Arbetet är i huvudsak förlagt dagtid. Vid enstaka tillfällen förekommer mässor eller events på helger eller kvällar.
Du behärskar svenska i tal och skrift och ser inga hinder i att ha datorn och telefonen som dina dagliga verktyg.
Du erbjuds en 6 månaders provanställning som sedan förväntas övergå i en tillsvidareanställning.
Uppstart sker efter överenskommelse.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra processer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför våra kunders verksamheter.
Välkommen med din ansökan!
Är du intresserad och vill veta lite mer om hur det är att jobba på Colix? Kontakta då gärna teamledare för säljteamet/kollega i säljteamet: Linn van der Hoek-Karlsson 070-85606 66 eller linn.karlsson@colix.se
Om företaget
Colix är ett ungt, snabbväxande och modernt Saas-bolag som är grundat och finns i Växjö. Vi har utvecklat en unik mjukvaruplattform som är basen i ett flertal olika mobilappar och andra lösningar vi utvecklar för våra kunder som idag är ett hundratal i olika branscher. Idag är vi fjorton heltidsanställda och nästan lika många deltidsanställda studenter på vårt nya utbyggda kontor som återfinns i Videums fräscha och moderna lokaler på universitetsområdet i Växjö.
Vi är dessutom lika många kvinnor som män med olika erfarenheter och bakgrund. I teamet återfinns flera serientreprenörer och prisade samt erkända ledare med lång erfarenhet från olika branscher och företag. Dessa blandas upp med unga talanger som får utvecklas hos oss och av våra erfarna medarbetare.
Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.
Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.
Välkommen till ett annorlunda HR-företag!