Säljare till Insoner!

Säljare till Insoner!

Arbetsbeskrivning

Insoner erbjuder marknaden en bransch unik och revolutionerande teknik för att matcha talangers tekniska kunskaper mot kunders definierade behov. Detta genom att samla in och visualisera realtidsdata som beskriver personens tekniska & personlighets drivna egenskaper. Insoner drivs idag av en stark ambition att ta starka marknadsandelar och driva upp en stark användarbas under 2023 & 2024, där incitamentet är att driva upp våra kollegors möjligheter att växa långsiktigt i vår organisation och främja våra kunders behov av starka medarbetare.
Så vad handlar rollen om?
I den här rollen kommer du att vara en nyckelperson i vår försäljningsavdelning. Ditt främsta uppdrag är att öka försäljningen och expandera vår kundbas. Du kommer att bygga starka och långvariga relationer med potentiella kunder och arbeta aktivt med att förstå deras behov och utmaningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Prospektering av nya kunder och affärsmöjligheter.
Presentation av våra produkter och tjänster till potentiella kunder.
Förhandling av avtal och priser med kunder.
Leverera en överlägsen kundupplevelse och support.
Följa upp med befintliga kunder för att säkerställa deras nöjdhet och identifiera ytterligare försäljningsmöjligheter.
Samarbete med vårt team för att utveckla och implementera försäljningsstrategier.

Denna roll kräver starka kommunikationsförmågor, förmågan att bygga förtroendefulla relationer och att övertyga potentiella kunder om fördelarna med våra produkter och tjänster. Du kommer också behöva vara resultatinriktad och ha möjlighet att arbeta självständigt och i team för att uppnå försäljningsmålen.
Om du älskar att sälja, bygga relationer och uppnå försäljningsframgång, så är den här rollen definitivt något för dig!
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära:
Säkerställa att kunder använder plattformen på allra bästa sätt
Utbilda och förklara hur plattformen fungerar
Kundsupport över mail, och vid behov, även telefon
Utveckla “kundresan”, processer och rutiner för kundens användande i plattformen
Hjälpa till att samla in feedback för vidareutveckling
Vara med och bidra med kreativa idéer kring hur vi ytterligare kan utveckla och förbättra kundupplevelsen
Teknisk support vid behov

Ditt team och närmsta chef:
I den här rollen kommer du att ingå i vårt operativa team som utgår från Göteborg, och rapporterar till vår VD. I teamet arbetar utvecklare, säljare, marknadsförare med stark riktat fokus mot våra kunder. Din närmsta chef arbetar tätt med teamet och finns tillgänglig för såväl handledning och coachning som bollplank och eskalering. Dina kollegor är ett härligt gäng med nära till skratt som vars knivskarpa produktkännedom är något som du kommer ha stor nytta av, varje dag. Du kommer att uppmuntras att själv våga testa saker och att göra misstag är en naturlig del av att lära sig och utvecklas.
Är du rätt person för tjänsten?
Du är initiativtagande och brinner för att hitta de bästa lösningarna på kundernas utmaningar, även nya sätt. Du älskar att jobba med kunder, och att ge dem den bästa tänkbara service är något som du ser som en självklarhet i ditt arbete. Du är kommunikativ och serviceinriktad på det sättet att du skickar inte bara iväg ett svar, du tar dig tiden för att verkligen förstå kundens problem. Du är relationsskapande och brinner för att vara en del av att våra kunder blir framgångsrika i plattformen. Då rollen innefattar att lära ut hur plattformen fungerar, och inte alltid för den mest tekniska, så är du pedagogisk i din retorik och förtroendeingivande.
Du har en mycket god datorvana och ett stort tekniskt intresse. Ett intresse för IT & Konsultbransch är till din fördel i denna roll.
Du är obehindrad i både svenska och engelska, i tal och skrift. Engelska språket är viktigt då du även kommer arbeta med internationella kunder.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från en liknande tjänst tidigare
Arbetat på SaaS- bolag (Software as a Service) tidigare
Arbetat i en startupmiljö
Erfarenhet av Planhat

What's in it for me?
En rolig och utvecklande arbetsplats där du kommer få lära dig massor, både professionellt och på ett personligt plan
Engagerade och dedikerade kollegor, och en närmsta chef, som inte bara skrattar tillsammans på jobbet, utan även gärna utanför på events, AWs, kickoff mm.
Få vara med på resan framåt och innovationen i en scale up
Kontor centralt i stan, med en härlig miljö som uppmanar till samarbete

Sist men inte minst, möjlighet till ett attraktivt optionsprogram
Varför Insoner?
Det enkla svaret är värdeskapande. Vad är mer värdeskapande än att skapa en plattform med hög träffsäkerhet som skapar ett förstklassigt förtroendegivande intryck? Hos oss erbjuds du möjligheten att kliva på ett tillväxttåg där du kommer få vara med och påverka från start. Du får möjligheten att vara med i ett bolag som har höga ambitioner med stora utvecklingsmöjligheter.
Vi lovar dig; du kommer att bli imponerad!
Vi ser fram emot din ansökan. Observera att vi kommer att granska ansökningar löpande, så se till att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Om du har några frågor, vänligen kontakta den person som ansvarar för rekryteringsprocessen, Denni Gustafsson, på denni@insoner.io


Scrolla ner och tryck på "Ansök här" för att skicka in din ansökan. Vi gör ett löpande urval så vänta inte med att skicka in ditt CV!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sebratec Gothenburg Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2024

Postadress

Kämpegatan 6
Göteborg, 41104

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024