OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till sitt kreativa försäljningsteam söker Intertek Certification nu en ny medarbetare! Detta är rollen för dig som är på jakt efter ett varierande jobb i en internationell miljö. I rollen som innesäljare arbetar du med försäljning både mot nya och befintliga kunder, och tillsammans med ditt team bidrar du till att företaget upprätthåller goda kundrelationer.
Om företaget
Många konsumenter, företag och organisationer känner oro över att tillverkningen av produkter och leveransen av tjänster potentiellt kan påverka arbetstagare, samhälle, säkerhet och miljö negativt. Intertek har utvecklat en rad riskbaserade ledningsverktyg och revisionslösningar för att bedöma och jämföra leverantörer, för att på så vis hjälpa företag och organisationer att hantera och följa upp status i sina leverantörskedjor. Genom deras tjänster inom allt från revision, inspektion, provning, utbildning och konsultation till kvalitetssäkring och certifiering bidrar de till att öka värdet på deras kunders produkter, processer och system. Med ett nätverk av fler än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 anställda i mer än 100 länder hjälper de företag att lyckas på den globala marknaden.
Arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare hos Intertek Certification arbetar du systematiskt, självständigt och proaktivt med sälj inom området Business Assurance. Rollen innebär kundbearbetning av nya kunder såväl som merförsäljning till befintliga kunder. Dina ansvarsområden kommer att bestå i att aktivt bidra till att försäljningsbudgeten inom ditt angivna ansvarsområde uppfylls, samt att utveckla relationer till kunder och prospekt.
Dina dagliga arbetuppgifter kommer att bestå i:
- Skriva, följa upp och bevaka offerter
- Kontakta befintliga kunder samt nykundsbearbetning
- Upprätthålla god kvalitet på kunddata i CRM-systemet (iConnect)
- Analysera bakgrunden till orders och förlorade affärer
- Bidra och delta i marknadsaktiviteter
Rollen innefattar befogenheten att signera offertavtal, välja kontakt- och bearbetningssätt samt fatta beslut om vilka kunder som ska få ta del av information om Interteks tjänster.
Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi dig med erfarenhet av försäljning och service. Du är självklart mycket intresserad av själv affären och motiveras av att komma till ett avslut! Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, samt är van att använda telefonen som ditt främsta redskap. Du har god datavana och har erfarenhet av något CRM-system,
Som person tror vi att du är resultat- och målinriktad samtidigt som du har ett förtroendeingivande och ödmjukt förhållningssätt till dina kunder. Tjänsten innebär en stor frihet under ansvar, varför vi söker dig med god planeringsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Givetvis brinner du för service och kundkontakt! För att passa in i det befintliga teamet tror vi att du är en öppen, positiv och prestigelös person som gärna samarbetar med dina kollegor mot gemensamma mål. Här erbjuds du en stimluerande roll med god utvecklingsmöjligheter och utrymme att påverka enhetens riktning.
Övrigt
Intertek har kollektivavtal, möjlighet till flexibla arbetstider samt goda personalförmåner. Tillträde för tjänsten är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägninstid. Vi går igenom urvalet löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg