Säljare till IT-konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Centric växer i region Östergötland. Vi behöver mer säljkraft i vårt team som idag består av två rekryterare, en konsultchef och en säljare.

Du kommer, som alla andra i regionen, att få en avgörande roll för Centrics framtid. I ett litet team spelar din insats en stor roll. Vi samarbetar och får varandra att bli lite bättre. Det är viktigt att du är en lagspelare och bidrar med vad som förväntas i just din roll. Alla kommer att ha en tydlig arbetsfördelning och du kommer att bidra med ett starkt driv för affären och en vilja att skapa nätverk med företag i regionen. Du brinner för konsultaffären och har ett sinne för att skapa värde både för Centric och för våra kunder. Alla mår bra av en win-win!

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter handlar till stor del om att vara där när kunderna har behov eller till och med innan kunden vet att det har ett behov.

Dina arbetsuppgifter handlar till stor del om att vara där när kunderna har behov eller till och med innan kunden vet att det har ett behov.

Kundmöten är din viktigaste aktivitet. På så vis samlar du insikter om marknaden, förståelse för kunden och kan bemöta dagens eller morgondagens kunder på ett professionellt sätt.

Vår affär handlar just nu om att hålla ca 50 konsulter i arbete på attraktiva konsultuppdrag hos våra kunder i regionen. Du ansvarar för att sälja in Centric som det självklara valet av konsultleverantör inom IT. Ett proaktivt arbete. När du fångat upp ett behov hos en kund handlar det om att lösa det på bästa sätt för kunden och för Centric. Ibland har vi redan kompetensen hos oss och då matchar du och kollegorna befintliga konsulter med kundens behov eller så hittar vi en ny stjärna att rekrytera till Centric som vi kan presentera till kunden. Matchningen mot kunden gör du och dina kollegor tillsammans.

Andra arbetsuppgifter kan vara att svara på upphandlingar tillsammans med regionchefen och vår Bid Manager. Du kommer att ingå i säljgruppen för Sverige där framgångar och utmaningar bollas för att vi ska bli ännu bättre imorgon!

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har erfarenhet av IT, konsultbranschen och försäljning. Kan man önska allt? Kanske inte...viktigast är att du gillar försäljning och har en vilja att lyckas inom det. Har du IT-erfarenhet är det ett starkt plus för vi arbetar uteslutande med konsulter inom IT. Våra kunder kan ofta gå ganska tekniskt i våra möten. Det kan handla om allt från att prata om en hel verksamhets IT-strategi och dess utmaningar till att gå djupt i en kravprofil för en konsult. Känns det utmanande och svårt så kan vi lugna dig med att du alltid kan plocka med dig en rekryterare eller en konsultchef i kundmötet. Vi har god IT-kompetens internt. Fyra öron/ögon är bättre än två! Det viktiga är att du får till mötet med kunden. Låter det som en rolig utmaning?

Vi ser gärna att du är kreativ i dina aktiviteter. Ett kundmöte kan ske på flera olika sätt – vad tror du är framtidens kundmöte? Hur hittar du strategiska allianser där ute? Våga vara kreativ är viktigt i den här rollen – vi vill sparras med dig!
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss. Givetvis har vi friskvård. Du ges möjlighet att ha företagsbil. Du kommer att rapportera till regionchefen för Linköping och Örebro. Du kommer få vara del av ett litet ambitiöst team som vill växa och fortsatt vara ett kontor med väldigt nöjda kollegor.
 
Dina övriga kollegor finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda i Europa.

Sök gärna tjänsten idag så hoppas vi kunna anställa dig innan sommaren!

Centric Professionals AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Martin Fredriksson på tfn: 0734-159355 eller martin.fredriksson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 14 juni 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024