OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utmaningen
Vi söker dig, en engagerad och affärsmässig relationsbyggare till vårt säljteam. Är du en driven, resultatorienterad lagspelare med stor vilja att göra skillnad, då kommer du att trivas hos oss. Vi ser i dig en person med stort driv, passion för affären och engagemang för försäljning. Du trivs i en roll med högt tempo, flexibla arbetsuppgifter och många kontaktytor dagligen med kunder och kollegor.
Vi erbjuder en tjänst i ett team med en stark säljkultur samt entusiastiska och professionella kollegor som har nära till skratt och trivs med varandra. Vårt breda sortiment av produkter och tjänster ger dig tillgång till marknadens mest intressanta och kompletta produktportfölj.
Dina arbetsuppgifter:
• Bedriva självständigt uppsökande säljarbete mot tilldelad budget & målgrupp utifrån vår plattform.
• Aktivt sälja Kinnarps koncept med produkter & tjänster
• Ansvar för att prospektering samt nykundsbearbetning bedrivs enligt uppsatta mål
• Genomföra antal målsatta kundbesök
• Kommersiellt ansvarig att uppnå uppsatta budgetmål
• Rapportera enligt fastställda rutiner till försäljningschef samt i CRM
Är du den vi söker?
Du jobbar idag med aktiv försäljning och/eller uppsökande försäljning där du ansvarar för din försäljningsbudget. Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Att kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några absolut grundläggande krav för tjänsten. Genom ett väl anpassat arbetssätt med goda kunskaper skapar du ett förtroende hos våra kunder, som borgar för långsiktiga affärsrelationer.
Kompetenskrav
Utbildning
Rollen kräver som lägst eftergymnasial utbildning inom försäljning alt. ekonomi.
Goda kunskaper i svenska och engelska – tal och skrift
Goda kunskaper i officepaketet
Nyckelkompetenser
> 2 års försäljningserfarenhet B2B.
För rollen krävs god affärsförståelse och praktisk erfarenhet av ekonomi.
Presentationsteknik samt förhandlingsvana
Personliga egenskaper
För att lyckas som säljare på Kinnarps krävs att medarbetaren är:
Affärsmässig relationsbyggare
Mål och resultatinriktad
Förmåga att arbeta självständigt med eget driv
Utåtriktad och kommunikativ med en hög social kompetens
Strukturerad, noggrann och ansvarstagande
God förmåga att planera sin egen tid
Förmåga att samarbeta inom Kinnarps organisation samt i team
Förtroendeingivande (en god ambassadör för Kinnarps)
Vad gör detta till din utmaning?
Vi vill att du berättar för oss vad det är som gör jobbet som säljare till just din utmaning. Vad är det som lockar dig och vad tänker du kring rollen? Berätta helt enkelt för oss varför du vill anta denna utmaning!
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Malmö
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Arbetstid: Heltid, dagtid
VILL DU VETA MER?
Kontakta rekryterande chef Peter Bjärtros, Försäljningschef Malmö, telnr. 040-143425
Sista ansökningsdag 2021-01-31. Urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med din ansökan!
VILKA ÄR VI?
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag.
Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder.
På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.
Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar.
Läs mer på www.kinnarps.se