OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du viljan att lyckas?Säljare till ledande telekomföretag Företaget är bland de större telekombolagen i Norden med dryga tusentalet anställda i Sverige.Till Sveriges stora företag och organisationer tillhandahåller de nättjänster inom data- och telefoni; Företagsnät/VPN inklusive IP-telefoni, Internet Access, traditionell fasttelefoni samt integrerade fasta- och mobila telefonilösningar.Dessa lösningar levererar de inom ett eget fullt integrerat nätverk i Norden.Du sitter på företagets huvudkontor norr om Stockholm. Arbetsbeskrivning: Som säljare arbetar du med B2B och bedriver tjänsteföresäljning med fokus på lösningar inom telefoni, data och internetlösningar.Du arbetar med hela försäljningsprocessen, från att aktivt leta upp och bearbeta kunder till att nå avslut.Du letar aktivt efter nya spännande kunder samt förvaltar din kundstock och bygger starka relationer till existerande kunder.Du bedriver mestadels av ditt arbete i Storstockholm men resor runt om i Sverige förekommer också.Som säljare arbetar du självständigt men du ingår i ett team om nio personer. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider.Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av vår kund.Start efter din tillgänglighet men gärna så snart som möjligt. Utvecklingsmöjligheter: Vår kund är ett stort och ledande företag inom telekombranschen.Här satsar man på sina medarbetare och för dig som säljare finns det goda möjligheter att växa i din roll och även ta vidare steg i din säljkarriär, mot större ansvar och kunder.För att få en bra en bra grund kommer du få genomgå en ordenlig introduktion och du får även löpande genomgå utbildningar. Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning, med fördel från IT- eller telekombranschen och gärna inom just tjänsteförsäljning.Akademisk utbildning eller motsvarande är meriterande men inget krav.Du är van vid att arbeta både med uppsökande försäljning och med kundvård och merförsäljning mot befintliga kunder.Du bör ha en grundläggande teknisk kompetens och givetvis har du goda kunskaper i Office-paketet samt vana av CRM-system.Då arbetet innebär mycket kundkontakt ser vi att du har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du har ett driv utöver det vanliga och inser verkligen att hög aktivitetsnivå lönar sig.Du har ett professionellt sätt och är affärsmässig i ditt tänkande och agerande.Arbetet kräver att du är resultatinriktad och målmedveten samt att du är van att arbeta självständigt och med frihet under ansvar.Din sociala begåvning gör att du vet hur du ska kommunicera med både kunder och kollegor, du är en öppen lagspelare som har förmågan att skapa långsiktiga relationer.För att klara av försäljningsrollen bör du vara uthållig och ha stor vilja att utvecklas.Vi ser gärna kvinnliga sökanden. Övrigt: För att klara av din roll på bästa sätt kommer du givetvis få nödvändiga hjälpmedel såsom dator, mobil samt tjänstebil.Du har goda möjligheter att påverka din egen lön efter din insats. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR,