OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Drivs du av att hjälpa företag med att effektivisera sin verksamhet genom att förenkla deras arbete? Låter transportbranschen plus mjukvara som en spännande kombo? Trivs du bäst med att knyta kontakter och bygga goda kundrelationer? Då presenterar vi nästa möjliga steg i din personliga utveckling och karriär!
Därför du ska söka rollen som säljare “Att sälja en branschspecifik produkt som TransPA, som är unik, och som hjälper kunderna så mycket och så bra att alla vill ha den när de fått en visning, gör att rollen inte bara är tillfredsställande ur ”säljperspektivet” utan också för att man vet att man på riktigt hjälper kunderna.” - Christer, din framtida säljkollega
Produkten du kommer sälja Visma TransPA, produkten som du huvudsakligen kommer jobba med, är som sagt unik i sitt slag. Det är ett komplett tid- och personalsystem, specialanpassat för transportbranschen. Vår främsta konkurrent är gamla arbetsmetoder med penna och papper. Det gör oss naturligt marknadsledande och vi har flera kända varumärken bland våra kunder. Läs mer om produkten på: https://www.visma.se/tid-och-projekthantering/tidrapportering-transport/
Ditt framtida team Nästan alla som arbetar med produkten Visma TransPA sitter på ett trevligt kontor i Munkedal. Det innebär korta beslutsvägar och en familjär känsla med nära till skratt. Att vara inkluderande är ett av våra kärnvärden på Visma, och det märks verkligen i team Visma TransPA. Det finns en stark gemenskap, vi har roligt tillsammans och vi ställer alltid upp för varandra. Vi är som det lilla företaget i det stora, och alla är lika välkomna. Som säljare är det fantastiskt att ha det här enormt kompetenta teamet i ryggen som stöttar med all den expertis som krävs för att ta hand om våra befintliga kunder, och för att landa nya kunder. Inom Visma Software har vi dessutom vi totalt tre säljavdelningar där vi stöttar och hjälper varandra sinsemellan.
Din framtida roll Som säljare hos oss kommer ditt huvudfokus ligga på att generera affärer. Du arbetar utifrån uppsatt säljprocess och aktivitetsplan för att få in nya kunder. Huvudsakligen till vår produkt Visma TransPA, men vårt produktutbud är stort så andra områden kan förekomma. Till ditt stöd finns säljmaterial, marknadsföringsinsatser från vår marknadsavdelning och hela vida kompetensen hos Team TransPA. Mer konkret kontaktar du kunder utifrån prospektlistor, bokar möten, säljer in produkten och stänger affärer. Ofta får chansen att se snabba resultat på det arbete du lägger ner. Men för att nå dit kan du behöva nyttja din förkärlek för att tänka utanför boxen, hitta lösningar och vara flexibel. Du erbjuds frihet att arbeta självständigt för att nå dina mål, men med ett stort kompetensstöd i ryggen när du behöver det.
För att sammanfatta handlar dina framtida arbetsuppgifter bland annat om att:
Tillsammans med försäljningschef komma överens om aktivitetsplan
Proaktivt planera, genomföra, följa upp och dokumentera aktiviteter utifrån säljprocess och aktivitetsplan
Söka upp viktig information för att nå våra försäljningsmål och förmedla vidare till resten av team TransPA
Följa och bidra till vidareutveckling av marknadsplan
Frågor? Lyft gärna luren och hör av dig till Niclas, vår försäljningschef, på 010-141 27 69.
Vem söker vi? Som vår nästa säljare kan du komma från transport-/åkeribranschen, mjukvarubranschen, eller från en helt annan värld. Det viktigaste för oss är ditt intresse i rollen, dina personliga egenskaper och din tidigare erfarenhet av kundkontakt.
Vi söker dig som:
Triggas av att generera affärer
Trivs med friheten att självständigt driva ditt arbete framåt
Inte är rädd för att “lyfta luren” och skapa nya kontakter
Är duktig på att skapa och behålla goda kundrelationer
Kan kommunicera väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Välkommen till din framtida arbetsplats Visma Software AB är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin kärnverksamhet. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Norge, Rumänien, Polen och Slovakien.
Visma Software ingår i Visma Group. Det betyder att du inte bara blir en del av Visma Software, med sin framåtanda, entreprenöriella anda och vänliga och öppna kultur. Du blir även en del av en en framgångsrik techkoncern med många möjliga utvecklingsmöjligheter och roliga påhitt. Givetvis erbjuder vi även konkurrenskraftiga villkor, flexibilitet, kollektivavtal och andra fina förmåner.
Ansökan och kontakt Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil . I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Niclas Nässlander, Försäljningschef TransPA, på 010-141 27 69.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors
Carina Boström
Lena Lambert
Linda Sablic
+46 707 25 52 42