OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Är du ambitiös, driven och har erfarenhet av försäljning. Är du kreativ och nyfiken på digitala kanalers genomslagskraft och användningsområde för att driva affärer? Sök då tjänsten som säljare hos oss på Miljödata med hela Sverige som marknad.
Miljödata är inne i en spännande expansionsfas för både organisationen och våra produkters utveckling. Vi har nyligen genomfört ett omfattande och spännande varumärkesarbete med nytt utseende för oss, våra system och vår hemsida. Vi söker nu en säljare för att förstärka vårt säljteam och bära ut vårt budskap och våra system till marknaden. Vi brinner för att hjälpa våra kunder inom arbetsmiljö och personalhälsa och våra system är marknadsledande stöd för chefer att hantera arbetet inom detta område.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som säljare hos oss är ditt huvudsakliga uppdrag att bearbeta och sälja in våra system inom arbetsmiljö och personalhälsa till potentiella kunder över hela landet. Våra framtida kunder är både medelstora och stora organisationer, offentliga och privata företag inom de flesta branscher och dessa bearbetar du genom att kontakta, marknadsföra och offerera våra tjänster. Arbetet innebär även att svara på offentliga och privata upphandlingar.
Du utgår från vårt kontor i Karlskrona och utför tillsammans med övriga i säljteamet alla delar av säljprocessen för att vi tillsammans ska nå företagets uppsatta mål och budget. Till din hjälp använder vi moderna digitala verktyg för att etablera och följa upp kontakter samt visa och sälja in våra system.
Vi har idag många både stora och medelstora kunder runt om i landet. Vi lägger stor vikt till att underhålla och säkerställa kundnöjdhet, därav innebär arbetet också att vidareutveckla våra kundrelationer och merförsäljning hos dessa.
Som säljare hos oss på Miljödata deltar du i hela resan för kunden från första kontakten till införande och uppföljning. När vi inför ett nytt system hos en kund är du den som projektleder uppstart och utbildningar. Utbildningar sker både på plats hos kund samt via digitala möten. En viktig del av rollen är att alltid vara lyhörd mot kunden och ta in förslag på förändringar och förbättringar att ta vidare in i vårt produktråd. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Arbeta med hela kundprocessen från prospektering, framtagande av offerter, införande och uppföljning av systemanvändning där du projektleder och ansvarar för uppstart hos kund
- Uppsöka, bearbeta och sälja in Miljödatas system inom arbetsmiljö och personalhälsa till offentliga och privata organisationer samt svara på upphandlingar
- Arbeta för att nå företagets, teamets och individuella aktivitets och försäljningsmål
- Prospektering och uppsökande försäljning via telefon, mail, sociala medier mm.
- Utbilda kund i våra system både hos kund, via web och/eller demos
- Förhandling och granskning av avtalsvillkor
- Aktivt arbete för ökad kundnöjdhet och ökat systemanvändande
- Nätverkskapande och spridande av marknadsmaterial via sociala kanaler
Din profil
Vi ser gärna att du har 2-4 års erfarenhet av försäljning som account manager, kundansvarig eller liknande. Det är meriterande, men inget krav, om du har arbetat inom vår bransch innan och/eller har utbildning inom försäljning. Du har erfarenhet av affärsrelaterat nätverkande och är van att använda sociala medier som LinkedIn. Annan erfarenhet av digital marknadsföring är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vidare kräver rollen B-körkort. Har du erfarenhet av CRM eller liknande system är det också meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som driver kunddialoger, har starkt resultatfokus och tar initiativ till merförsäljning samt prospektering och nykundsbearbetning. Du är en framåt person som älskar att lyssna och förstå och har ett lösningstänk med kunden i fokus. Oväntade situationer hanterar du med ett bevarat lugn och fokus. Din samarbetsförmåga är god och du utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra. Du kommunicerar på ett tydligt, enkelt och effektivt sätt och tar ansvar för din egen utveckling samt använder medvetet dina styrkor. Våra system används för att förbättra våra kunders arbetsmiljö och personalhälsa, därav bör du ha ett starkt driv av att vilja hjälpa människor.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Selma Sabanovic och nås 0727-12 04 05 eller på Selma.Sabanovic@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84