OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Minifinder växer och söker dig som vill bli en viktig del i deras framtida utveckling. Du kliver in ett härligt team med drivna och kunniga medarbetare, där nyfikenhet och glädje genomsyrar vardagen.
Minifinder firar i år 10 år i branschen och erbjuder nischade produkter med viktiga funktioner. Affärssegmenten är personskydd, jakt, djursäkerhet och elektroniska hjälpmedel till fordon (körjournaler och godsspårning bland annat). Bolaget samarbetar med några av Sveriges största företag och organisationer.
Minifinder är ett värderingsstyrt bolag där begrepp som Teamwork, Passion och Kvalitet är centrala i såväl det dagliga arbetet som i alla beslut som tas.
Som säljare på Minifinder tar du helhetligt kundansvar från initial bearbetning till beställning. Du prospekterar och finner nya intressanta kunder och är inte rädd för att plocka upp luren och boka in ett möte. Du kommer främst att fokusera på segmentet personskydd och då arbetar man med B2B-försäljning i första hand.
Du utgår från kontoret i Växjö och genomför kundmöten både digitalt och hos kunden. Arbetstiderna är måndag-fredag 08-17. Tjänsten är en direktrekrytering till Minifinder där slutkandidaten erbjuds en anställning direkt hos företaget.
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du har teknisk kompetens av något slag samt stort tekniskt intresse. Då teknik och innovation genomsyrar hela verksamheten tror Minifinder att denna punkt är en klar framgångsfaktor. Du har erfarenhet av kundkontakt och försäljning i någon form. Har du jobbat B2B tidigare är det meriterande.
Du tar dig an utmaningar med stort driv och engagemang, samt är nyfiken både på kundens verksamhet och hur produkten bäst kan hjälpa just denna kund. I mötet med kunden skapar du lätt ett förtroende och du trivs bäst i mer relationsskapande försäljning. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Engelska är ett krav samt B-körkort.
Vi arbetar med löpande urval och värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför våra kunders verksamheter. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 0470-747672.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Företaget grundades i Växjö 2012 med en dröm om att utveckla teknik som hjälper företag att optimera och effektivisera sin fordonsflotta genom positioneringsteknik. Idag är vi ett stadigt växande bolag som erbjuder helhetslösningar inom flera områden, såsom vård och omsorg, fleet management, säkerhet, och djur.
Vår verksamhet bygger på egenutvecklade produkter och tjänster som kännetecknas av kvalitet, unik design och hög precision. Vi anpassar produkter och tjänster efter kundernas behov och erbjuder innovativa lösningar som förenklar vardagen för alla våra kunder.
Vi strävar efter att fortsätta växa, både på den svenska och internationella marknaden, och hjälpa kunder koppla upp allt värdefullt till IoT molnet. Vår målsättning är att ligga i teknisk framkant och bli marknadsledande inom utveckling av IoT produkter och platstjänster.
Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.
Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.
Välkommen till ett annorlunda HR-företag!