OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Marknadens ledande personal- och lönesystem!
Personalkollen är ett webbaserat och användarvänligt personal- och lönesystem som riktar sig till hotell, restauranger och caféer runt om i Sverige. Systemet ger dig en röd tråd från instämpling till avstämning mot schema. Vi är ett innovativt och nytänkande företag vars mål är att automatisera och förenkla personal- och lönehantering. Produkten är ett webbaserat personal- och lönesystem som innehåller fyra grundfunktioner: schemaläggning, tidredovisning, ekonomiska översikter och ett komplett lönesystem. Plattformen är branschanpassad och inriktar sig mot hotell- och restaurang.
Nu söker vi ytterligare en lagspelare till vårt härliga säljteam! Vi arbetar med uppsökande försäljning till krögare och hotellägare via mail och telefon. Möten genomförs mestadels online men ett par gånger per år åker vi på gemensamma säljresor runt landet. Vi deltar även på mässor och kundarrangemang.
Vi utökar nu vårt säljkontor i Göteborg och söker dig som önskar utmaningar, mycket goda förtjänstmöjligheter, bra arbetsmiljö och möjlighet till en personlig utveckling inom ett växande bolag. Med ett vinnande koncept och härlig team-spirit förändrar vi Sveriges personal- och lönesystem. Är du en skön lagspelare som brinner för sälj och människor? Välkommen in i gänget!
Dina arbetsuppgifter
• I rollen som säljare är telefonen ditt viktigaste verktyg. Du söker upp nya kunder och presenterar den lösning vi erbjuder marknaden. Vi arbetar främst mot målgruppen hotell, restaurang, café och detaljhandeln. Du arbetar självständigt och tar ansvar för att hålla en hög och aktivitetsnivå och ett professionellt kundbemötande.
• Du rapporterar till, och har en tät dialog kring den vardagliga driften med Personalkollens säljchef.
• I ditt övergripande ansvar ligger mycket vikt vid att underhålla och bearbeta nya kunder samt vara en förebild för dina medarbetare i att upprätthålla en hög arbetsmoral och effektivitet i det dagliga arbetet.
• Du förväntas ta ett stort personligt ansvar. Du har ett högt engagemang och är beredd på att det kan finnas behov av arbete utanför ordinarie arbetstider.
Din profil
Vi söker dig som är/har
• Erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna via telefon
• Har du erfarenhet från detaljhandel är det meriterande
• Duktig säljare som är bekväm med kalla säljsamtal och nykundsbearbetning
• God datorvana är ett plus samt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
• Din bakgrund är inte det viktigaste utan vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja och förmåga att ta kontakt och skapa affärer.
Som person är/har du:
• orädd och resultatfokuserad. Det är också viktigt att du är förtroendeingivande och övertygande i dina kontakter med människor. Du har engagemang och håller ständigt dina aktiviteter på en hög nivå.
• självgående och driven som och gillar att kommunicera med kunder
• en hög drivkraft, energi och viljan att nå resultat.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Andreas Christiansen, via tfn: 0733-51 27 46. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen så ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 22 mars 2022.
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Startdatum 2022.05.01