Säljare till Randstad Technologies i Linköping

Säljare till Randstad Technologies i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse för IT? Är du nyfiken av naturen och motiveras av att ständigt få lära nytt? Har du dessutom ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer? Då har vi tjänsten för dig! Bli vår Sales Consultant inom Technologies och hjälp individer och företag att växa och nå sin fulla potential!

Ansvarsområden
Som säljare på Randstad Technologies är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt. 

I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
bearbeta IT marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospects
genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
självständigt hitta och skapa konsultaffärer av specialister och ledare inom IT
identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
ha ett nära samarbete med konsultcheferna i teamet och tillsammans driva leveransen mot kund

Varför ska du jobba hos oss?
Vi på Randstad Technologies i Linköping består av ett prestigelöst team som värderar ett nära samarbete för att nå framgång. Vi är alla erfarna inom branschen, men har samtidigt olika bakgrund vilket gör att vi kompletterar varandra väl. Randstad Technologies befinner sig i en expansiv fas och vår målsättning är att vara det självklara valet vid rekrytering och konsulttjänster inom IT både idag och framöver. Till våren flyttar vi dessutom till fräscha och nyrenoverade lokaler i centrala Linköping.

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. 

Kvalifikationer
Din erfarenhet och bakgrund
Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!

Vi ser att du har:
tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekrytering och konsultverksamhet för ledare och specialister där försäljning ingått. Det är starkt meriterande om det dessutom är inom IT eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning.
eftergymnasial utbildning – vi ser gärna att du själv har någon IT inriktad utbildning i botten.
ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga. 
mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund. 
vana av att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper. 
vana av att arbeta i olika affärs- och CRM-system. 

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete. 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 18/1. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Rekryteringskonsult Malin Magnusson på malin.magnusson@randstad.se  eller varför inte connecta på Linkedin?

Vi ser fram emot din ansökan! 

Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.youtube.com/watch?v=NvhTDtInCqU&feature=emb_title

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024