Säljare till RMS Lagerinredningar i Stockholm

Säljare till RMS Lagerinredningar i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en säljare som gillar att ta ansvar och driva projekt från ax till limpa, är du dessutom nyfiken på att lära dig mer av vad som händer på insidan hos de stora e-handlarna? Vill du jobba på ett bolag där det finns stora utvecklingsmöjligheter? Då är du kanske precis den vi letar efter. 
 
Vi söker en Säljare till vårt kontor i Stockholm som gillar variation i arbetet och att ta egna beslut. 
Du kommer utgå från vårt försäljningskontor i Länna, Stockholm, i rollen kommer du främst att arbeta mot ett tilldelat distrikt. Fokus ligger på ett effektivt arbetssätt vilket naturligtvis även innebär digitala möten med dina kunder. Tjänstebil ingår i rollen.



Ansvarsområden
Att jobba som säljare hos oss är en varierande roll och du är delaktig i det mesta i säljprocessen. Du är med kunden från första rådgivning till offert, leverans och montering av det färdiga lagersystemet. Arbetet sker gentemot lager, industri, tredjepartslogistik- och distributionsföretag. Du kommer att arbeta med hela vårt sortiment och förväntas kunna erbjuda kunder både helhets och speciallösningar.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:   
Skapa en plan för marknadsbearbetningen av ditt distrikt.    
Boka möten med både nya och befintliga kunder.   
Genomföra behovsanalys, presentera kundanpassade lösningar och avtalsskrivning.


Arbetstider
Heltid, dagtid



Kvalifikationer
För att lycka i rollen ser vi att du är engagerad och resultatinriktad, dessutom har du en god förmåga att på ett effektivt och förtroendeingivande sätt skapa nya och utveckla befintliga affärsrelationer. Du har tidigare arbetat som säljare och är van att styra över din egen tid, boka egna möten och ansvara för en egen säljbudget. 
 
Vi ser även att du har:
godkänd gymnasieutbildning
minst 2 års erfarenhet av försäljning
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
b-körkort

 
 
Meriterande är även:
erfarenhet av lager och logistiklösningar
utbildning inom logistik eller ekonomi

 
Som person är du en god kommunikatör, ordningsam och har en positiv inställning. I rollen som säljare är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och har en vilja att lära.
 
Vi är ett mellanstort bolag med god sammanhållning där kulturen är prestigelös, flexibel och vänlig. Vi är inne i en mycket expansiv fas där vi bygger nytt kontor & lager i Eskilstuna samt etablerar säljkontor i södra Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i rollen som säljare och styra din egen vardag. Du kommer att ingå i ett affärsdrivet team och tillhöra ett företag med korta beslutsvägar och stor frihet under ansvar. Endast du själv sätter gränserna för hur långt du kan nå! Du får en gedigen introduktion till RMS, våra produkter och tjänster och parallellt med introduktionen kommer du att växa in i rollen som säljare.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-04-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Åsa Malmqvist, Rekryteringskonsult Randstad, asa.malmqvist@randstad.se



Om företaget
RMS är Sveriges mest kompletta leverantör av lagersystem och tjänster för moderna logistikmiljöer.
 Under företagets 31 år som leverantör till företag verksamma inom lager och logistik har RMS utvecklats till att idag vara en helhetsleverantör som ligger i framkant. Med ordning och reda på lagret vill vi att våra kunder får ut maximalt av sin verksamhet. Lagret ska både vara en säker och effektiv arbetsplats. RMS huvudkontor med tillhörande lager finns i Eskilstuna. Vi har också ett försäljningskontor i Länna, Stockholm. Våra kunder finns i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 11 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Verksamhetsassistent Umeå

Verksamhetsassistent Umeå

13 november 2024

13 november 2024

Regionsäljare till Norrland

Regionsäljare till Norrland

13 november 2024