OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säljare till RTS i Stockholm
RTS är en oberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur.
Med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör vi för företag och organisationer att skapa en mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Vi har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg och Örebro. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen.
Säljare, Business Development
Vi söker en kollega till avdelningen Business Development med placering i Stockholm. Rollen är en kommersiell roll och passar dig som är affärsmässig och trivs med att bygga nya och långsiktiga relationer. Du har ett intresse för IT och teknik och har en god övergripande teknisk förståelse i syfte att skapa bra dialoger med kund och skapa rätt förutsättningar för dem.
Som säljare i teamet för Business Development ansvarar du för och har fullt förtroende för att driva säljprocessens alla delar. Du kommer att ingå i ett kompetent och drivet team av säljare och solutions architects som stöttar dig i att finna nya affärsmöjligheter. I rollen driver du även arbete kring att svara på upphandlingar. Du tillhör avdelningen för Business Management som leds av Wanja Todorovic.
Vad kan RTS erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett härligt team där du förväntas bidra, vara delaktig och vill påverka din egen vardag. Hos oss på RTS får du möjligheten att vara en del av team med stort engagemang och höga ambitioner där vi jobbar både med hjärta och hjärna i vår strävan efter att alltid leverera i världsklass. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen. I vår strävan efter att skapa framgång för både medarbetare, kunder och partners kommer du löpande att få ta del av utbildningar, både interna och externa tillverkare och partners. RTS strävar efter att vara IT-branschens bästa arbetsgivare och erbjuder kompetensutveckling, friskvård, bra villkor och många roliga aktiviteter tillsammans, både på och utanför arbetstid.
Är du den vi söker?
Är du en relationsbyggare av rang som är på jakt efter ett jobb med goda utvecklingsmöjligheter? Är du en person som gillar att hitta och utveckla affärsmöjligheter hos nya kunder? Tycker du att det ger energi att driva affärer på kort och lång sikt tillsammans med ett kunnigt och engagerat team? Då har vi tjänsten för dig.
Du ska ha minst två års dokumenterad erfarenhet av försäljning av tjänster och lösningar inom IT-drift/outsourcing. Du har även en relevant utbildning exempelvis inom försäljning. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har bevisad förmåga att skapa och formulera bra erbjudanden som löser kunders affärs- och teknikproblem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi tror att som person är en initiativtagare och en byggare/utvecklare. En person som vill vara med och driva vår nykundsförsäljning på ett nytt sätt och som möter nya relationer och nyckelpersoner i ledande befattning med gott självförtroende och förmåga att få förtroende.
För den här tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Ansökan
Vi samarbetar i denna rekrytering med Oak Consulting. Har du frågor angående rekryteringen är du välkommen att höra av dig till någon av deras konsulter, Helena Fiedler tel: 070-591 90 33 alternativt Caroline Nilsson på tel: 072-991 65 39. Ansök idag men senast 17/9!