OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person till rollen som Sales Engineer inom den del av säljorganisationen som ansvarar för att sälja reservdelar och koordinera reservdelsprojekt. Avdelningen arbetar med planerade serviceinspektioner och oplanerat underhåll vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande där de också har ett stort nätverk och arbetar med många olika avdelningar, både internt, externt och globalt. De har en viktig roll i säljprojekten där de driver sin försäljning, rapporterar och har budgetansvar. I säljteamet arbetar du mot gränssnitt så som inköp, teknik och projektledare. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Du kommer att arbeta som säljansvarig för reservdelar till gasturbiner. I säljprojekt har du ett nära samarbete med lokal marknadsansvarig säljare samt säljare i regioner runt om i världen för att offerera och sälja reservdelar. Du har även möjlighet att driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik.
I din säljroll ansvarar du för prognos och budget av dina försäljningar på din marknad – både kort- och långsiktig prognos. Arbetet innefattar även ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar, möjlighet att driva och delta i projekt för verksamhetsutveckling samt representera reservdelsförsäljning i ett eller flera gränssnittsforum
Arbetstider
Arbetet är på heltid med start omgående fram till och med 28/2/22.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant erfarenhet och utbildning för tjänsten.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och SAP är mycket meriterande
Meriterade med tekniska kunskaper
Ansökan
Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, sök därför gärna tjänsten redan idag!
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044