OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stanley Security Solutions (fd Niscayah) är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Stanley Security Solutions finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i Stanley Black & Decker koncernen sedan 2011.
Stanley Security Solutions erbjuder hela säkerhetskedjan, från riskanalys och säkerhetsteknisk design, till installation, driftsättning och tekniskt underhåll. I larmcentralen utförs tjänster dygnet runt, året om. Några exempel är virtuell bevakning och rondering, portvakter på distans samt krisjour.
Läs mer på www.stanleysecurity.se
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en självständig och utmanande roll som säljare i ett internationellt och spännande företag med många intressanta kunder och en stark produkt- och tjänsteportfölj inom brand och säkerhet.
I arbetet som säljare ingår arbetsuppgifter såsom:
• Nykundsbearbetning i form av kundbesök, kalla samtal och prospektering
• driva och utveckla försäljningen på existerande kunder
• skapa personliga affärs- och kundutvecklingsplaner
• planera och genomföra lokala kundaktiviteter
• där så behövs, engagera tekniska specialister och bid team
• aktivt arbete i CRM-system
• kund- och resultatansvar
• rapportering av resultat till säljchefen
Vem är du?
I denna roll trivs du som är van att självständigt driva försäljning och göra affärer med goda resultat, ett krav är att du har minst tre års erfarenhet av försäljningsarbete och vana av arbete med offertgivning och anbud. Hos oss på Stanley Security Solutions blir ditt fokus att skapa och utveckla goda relationer med både befintliga och nya kunder i syfte att erbjuda dem säkerhetslösningar utifrån deras behov och specifika förutsättningar. För att lyckas i rollen och kunna föreslå kunden en hållbar säkerhetslösning är det ett krav att du har ett tekniskt intresse, kunskaper inom det tekniska området eller tidigare erfarenhet av försäljningsarbete med teknisk inriktning. I säljarbetet är du driven, resultatinriktad och van att komma till avslut samtidigt som du är relationsskapande och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att hålla i presentationer och kundaktiviteter, är kommunikativ och övertygande i din argumentation samtidigt som du är en god lyssnare och van att sätta dig in i kundens situation och behov.
Kunskapsmässigt har du minst gymnasiekompetens, gärna med inriktning el/tele. Har du genomgått någon eftergymnasial utbildning med inriktning mot försäljning är det meriterande. Du har god datavana, är väl bekant med MS Office och har vana att använda CRM- och affärssystem. Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Distriket som du kommer ansvara för är bl.a. Växjö och Karlskrona med omnejd vilket innebär att det är lämpligt att du bor i distriktet. Placeringsort är Växjö.
Kontaktperson
Vi ser fram emot din CV med ett tillhörande personligt brev. Har du några frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Sara Williamsson på 0470-745582 eller Patrik Nordberg på 040-6606355.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bernt Legersjö
Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33