Säljare till större restaurangföretag

Säljare till större restaurangföretag

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag är att optimera vår försäljning av mat och dryck i Teaterbarens olika områden, integrerat med Kulturhuset Stadsteaterns verksamhet. Syftet är att stärka vårt varumärke samt locka besökare och publik till vår restaurang för en god stund och avnjuta en bit god mat och dryck när de är hos oss.
Om tjänsten
Teaterbaren söker nu en säljare med ansvar för försäljningsdrivande aktiviteter kopplat till verksamheten vid Sergels torg. Tillsammans med platschef och driftgruppen planerar du och följer upp aktiviteter med särskilt fokus på mat och dryck i samverkn med Kulturhuset Stadsteaterns verksamhet vid Sergels torg.
Detta här är ett kortare uppdrag men med möjlighet till förlängning då vi har fler restaurangverksamheter i företagsgruppen, bland annat Stadshuskällaren och Ragnars skafferi i Stockholms stadshus, där försäljning av våra produkter ligger i fokus just nu. Här finns stora möjligheter för rätt person att utvecklas och växa inom vår företagsgrupp Food Family vad gäller försäljning och marknadsföring.
Du kommer tillhöra och vara en del av marknadsavdelningen.
Arbetsuppgifter
Arbeta operativt med försäljning för Teaterbarens alla verksamheter i enlighet med uppsatta mål.
Behandla befintliga kontakter och etablera nya i syfte att öka försäljningen.
Du arbetar nära plats- och marknadschef samt ansvariga för kommunikation och digitala kanaler.
Rapporterar till marknadschef men har tät dialog med platschef.

Vem är du?
En ”doer” med förmåga att med effektivitet skapa resultat enligt uppsatta mål.
Du kan snabbt sätta dig in i nya sammanhang och har god förståelse för försäljning.
Du är lyhörd, målinriktad och driven.
Att knyta nya kontakter är enkelt för dig och du har en fallenhet för att formulera dig i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av restaurang- och eventverksamhet samt kunskaper gällande mat och dryck.
För att lyckas i rollen krävs att du trivs med högt tempo och att ha många kontaktytor.
Att du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp.
Det är också viktigt att du har förmåga att snabbt skapa förtroende hos din omgivning och har förståelse för vikten av att vårda relationer.

Anställning och Ansökan
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och sträcker sig fram till midsommar med tillsättning snarast. Arbetet är i huvudsak på kontorstid men kvällstid och helgarbete förekommer. Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Visita och följer gällande kollektivavtal.
Skicka in ditt CV och personligt brev om det här låter intressant för dig, genom att klicka på "sök detta jobb". Intervjuer kommer att görs löpande.
För mer information om tjänsten kontakta vår platschef, Mats Tjärnstig; mats.tjarnstig@gladaankan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Tjärnstig
08-145606
Mats Tjärnstig
08-145606
HR chef Lotta Eckerud
08-727 7200
Driftschef Mats Tjärnstig
08-522 475 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Glada Ankan Restaurang & Catering AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 26 april 2023

Besöksadress

Kulturhuset 3
None

Postadress

Box 16045
STOCKHOLM, 10321

Liknande jobb


23 december 2024