OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om vår kund
Är du bra på att skapa långsiktiga kundrelationer, tycker om affärer och utmaningar?
Mark Bric Display erbjuder kompletta och marknadsledande lösningar för mäss- och utställningsbranschen.
Erfarenhet har lärt oss vad som är viktigt för att få ut vårt budskap och synas i det offentliga rummet. Det började redan 1971 här i Sverige när vi revolutionerade storleksmärkning av kläder i butikerna med hjälp av en storleksbricka (märkbricka) på galgen – som också gav företaget sitt namn. Det fortsatte 1985 med att vi uppfann ett unikt skyltsystem i plast, Flexiframe, som fortfarande är en av våra bestsellers.
Våra produkter säljs idag över hela världen genom ett väl utbrett nätverk av distributörer och återförsäljare. Vårt huvudkontor ligger i Borås och vi har egna hel- och delägda säljbolag i USA, Frankrike och Kina. Läs gärna mer på www.markbricdisplay.se
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en befintlig tjänst som tidigare varit baserad i Tyskland och som nu kommer att vara baserad på huvudkontoret i Borås. Eventuellt kan ytterligare marknader bli aktuella i kommande steg.
Kunderna i Tyskland är uteslutande återförsäljare inom branscherna tryckerier, reklambyråer, skyltproducenter och mässföretag. Då Tyskland är en av de potentiellt största marknaderna för produkterna finns stora utvecklingsmöjligheter.
I ditt ansvarsområde ingår:
• Ansvara och utveckla försäljningen mot befintliga affärsrelationer - återförsäljarna i Tyskland men även identifiera nya.
• Budgetansvar för befintliga och nya kunder och dokumentera inom ramarna för vår CRM-miljö.
• Kontinuerlig kontakt, utbildning och uppföljning med återförsäljarna i Tyskland.
Tjänsten innebär resor, uppskattningsvis ca 100 dagar per år.
Din profil
Vi ser att du brinner för försäljning, har en entreprenöriell ådra som kan utveckla nya affärsmodeller. Du behärskar hela säljprocessen från första möte till avslut samt tyska och engelska i tal och skrift. Du är van att arbeta mot uppsatta försäljningsmål och bekväm i en internationell miljö.
Som person är du ambitiös, målmedveten, organiserad och självgående.
Vi erbjuder dig en stor frihet under ansvar där du själv planerar ditt arbete, marknadsaktiviteter och dina resor med stöd av försäljningschef.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 22 januari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Lotta Preijde: 0709-38 44 19 eller lotta@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Johansson
Corinne Johansson
Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström
Lotta Preijde
Lotta Preijde
Anna Rapp
Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind