OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av logistik eller 3PL? Drivs du att göra affärer? Då kan du vara den stjärnsäljaren vi söker.
Som Säljare/Account Manager blir du en nyckelspelaren i vår verksamhet och ingår i ett säljteam med mycket kompetens. Du blir en del av en växande organisation som under 2023 står inför en mycket spännande resa. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och möjligheter att utvecklas inom företaget.
Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med.
Om tjänsten
I rollen som Säljare är ditt primära fokus att erbjuda våra logistiktjänster till nya kunder som till stor del är e-handlare. Du kan på ett självständigt sätt hantera hela säljprocessen från kundidentifiering och initial kontakt till förhandling och leverans. Detta görs genom bearbetning av marknaden, inkommande kundförfrågningar och uppsökande försäljning. Försäljningsflödet är klassiskt där det sker en första kundkontakt för att gå igenom krav och behov. Därefter tas en offert fram som presenteras för kund som förhoppningsvis leder till avtal. När avtalet är signat sker en överlämning till kundansvarig för onboarding och vidare produktion. Du ansvarar även för uppföljning med kund.
Utöver sälj innefattar tjänsten även budgetuppföljning, prisjustering, målstyrning, CRM-uppdatering, uppföljning och andra arbetsuppgifter runt avdelningen.
Om dig
Vår bransch utvecklas snabbt vilket gör att vi söker dig som har intresse att hela tiden ta del av nyheter och hålla dig uppdaterad. Vi söker inte en säljare som kan sälja, vi söker en säljare som kan hjälpa våra kunder. Det betyder att du ska förstå logistik, förstå kunden och förstå våra tjänster samtidigt som du ska veta vad du pratar om och inte bara sälja för säljandets skull.
Du värdesätter våra kunder och vi ser att du är en kommunikativ person som inger förtroende i mötet med kund. Du är driven, har mycket energi och gillar att skapa nya kontakter. Att du trivs lika bra med dator och mobil som i centrum av ett kundmöte tar vi för givet.
Krav att du har minst 3 års erfarenhet av sälj inom e-handel, supply chain, 3PL eller logistik. Du arbetar strukturerat, ser till att saker följs upp, samtidigt som du har en god förståelse för siffror, ekonomi och affärer.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och innehar B-körkort. Flytande i svenska och engelska språket (tal och skrift).
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 mån inledande provanställning. Du är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och resor kan förekomma. Du har fast lön och ingen provision. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas på mail till julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 19 februari.
Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater.
Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!