OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sogeti befinner sig i en expansiv fas och söker en nyckelperson som vill axla rollen som affärsutvecklare till vårt Malmökontor. Vill du vara med att driva affärer som leder till kundvärde och driva den tekniska utvecklingen framåt? Då är det kanske dig vi söker!
Vi söker dig som vill vara med att expandera Sogeti i Skåne och göra skillnad hos våra kunder, både befintliga och nya. Som kundansvarig säljare ansvarar du för vår relation med kunden och för att tillsammans med partners och experter inom Sogeti hitta möjligheter och skapa lösningar som möter och överträffar kundens behov.
Till din hjälp har du många trevliga och kunniga kollegor båda regionalt och nationellt. Du kommer även att spela en viktig roll i den lokala ledningsgruppen och bidra till affärsutveckling, planering och uppföljning.
I Skåne är vi speciellt duktiga på Digital Assurance & Testing, Digital Customer Experience, AI & Analytics samt Agil transformation.
Rollen innebär uppgifter som till exempel:
- Att expandera Sogetis affär och erbjudande på nya och existerande kunder
- Att arbeta med egen försäljning av Sogetis konsulttjänster
- Att bedriva marknadsaktiviteter, t ex driva kampanjer, delta på mässor, lansera nya tjänster och koncept på marknaden
- Att vara en god representant och ambassadör för Sogeti hos dina kunder och marknaden i övrigt
- Att bygga kultur och gemenskap
- Att bidra till att vi alltid levererar hög kvalitet och håller vad vi lovar
- Att vara en god förebild för konsulterna i regionen
Sogeti som arbetsplats präglas av familjär känsla och positiv attityd där vi värdesätter samarbete och kul på jobbet. Vår entreprenörsanda gör oss snabbrörliga och adaptiva för svängningarna i branschen utan att förlora fokus på individen och lagandan. Som ledare och säljare på Malmökontoret kommer du att vara med i den regionala ledningsgruppen och rapportera direkt till regionchefen.
Vi söker dig som brinner för affärsutveckling och ser möjligheter i situationer där andra ser hinder.
Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter.
Capgemini-koncernen är världsledande när det gäller att hjälpa kunder att driva och utveckla sina verksamheter genom den potential och de möjligheter som skapas av teknik. Koncernen har som ledstjärna att med teknikens hjälp frigöra mänsklig energi som kan användas till att bygga en hållbar och inkluderande framtid. Organisationen präglas av mångfald och ansvar och har över 300 000 medarbetare i ca 50 länder. Med 50 års erfarenhet och djup branschexpertis är Capgemini en trygg partner som kan hantera hela bredden av kundernas affär, från strategi till drift, och alltid i takt med den senaste utvecklingen för innovationsområden som molnet, data, AI, uppkopplade enheter, mjukvara, digital ingenjörskonst och nya plattformar. Koncernen rapporterade globala intäkter på 16 miljarder Euro för 2020.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat #addher, ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.