OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
HomeMaid AB är ett företag vars affärsidé är att skänka lite magi till våra kunders vardag genom att avlasta dem bekymret att hinna med både hem, jobb och familj. Vi tar ansvar för våra kunders hem och arbetar lokalt utifrån de förutsättningar som råder just på den orten. HomeMaid finns idag representerat på 14 orter och vi erbjuder våra tjänster till privatpersoner, företag och kommuner.
Om tjänsten
Som säljare fyller du en viktig funktion då du är HomeMaids ansikte utåt mot blivande kunder. Du säljer- och merförsäljer, samordnar och utvecklar säljarbetet, hittar nya möjligheter.
En del av tjänsten ingår i kundtjänstfunktionen som bearbetar inkomna intresseanmälningar och gör löpande uppföljningar av kundnöjdhet, ett naturligt inslag i försäljningsarbetet. I samråd med lokala verksamheten utvecklar ni strategiska planer för HomeMaids tillväxt i regionen.
I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Införsäljning av hushållsnära tjänster till privatpersoner
• B2B-försäljning av hushållsnära tjänster
• Du kommer även att representera HomeMaid på de mässor och kundaktiviteter som vi genomför under året.
• Administrativt arbete i kundtjänst
• Hantera kundärende så som av-och ombokningar och svara på enklare frågor från serviceassistenter
• Medverka till mer- och nyförsäljning genom att bemöta och besvara kundförfrågningar
• Registervård
• Administrativa uppgifter så som registrering i affärsystem
• Medverka vid kontorsmöten
• Övriga allmänna kontorsgöromål
• Arbetsuppgifterna kan komma att förändras beronde på enhetens utveckling
Om dig
Vi söker dig som har en gyllene kombination av strategiskt intresse och resultatorientering. Kort sagt är du en person som gärna sätter upp långsiktiga mål och arbetar strukturerat i det dagliga arbetet för att bit för bit komma dit du har tänkt. Det går alltid att förändra och förbättra, göra något mer eller göra något annorlunda. Det viktiga svaret är egentligen ”hur” och här är du en fena på att bryta ner strategi till aktivitet.
Önskad profil och erfarenhet:
- minimum gymnasieutbildning med påbyggnadskurser
- flerårig erfarenhet från försäljning- och serviceverksamhet där du arbetat mot tillväxt- och resultatmål
- förmåga att arbeta självständigt, med integritet och stundtals under press
- ha förståelse för ekonomiska samband, kunna analysera dessa för att ha som bas i säljarbetet och i verksamhetsförbättringar och hur du mer effektivt driver din affär
- flerårigt arbete i affärs- och planeringssystem
- din kreativitet och framåtanda driver dig att ständigt söka nya möjligheter och hitta säljpotential
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift
- Du är en god lagspelare
Tillträde
Tjänsten som säljare/kundtjänst är en direktrekrytering med start så snart som omständigheterna tillåter.
Provanställning 6 månader
Vissa hembesök görs hos privatpersoner och det innebär en del arbete på kvällstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Områdeschef Amanda Ålgars
021801250