OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säljare/Maskinuthyrare, till Skanska Maskin i Göteborg.
Skanska Maskin AB erbjuder sig att ta ett helhetsansvar för etableringen av din byggarbetsplats. Vi hyr ut maskiner och utrustning samt är servicepartner genom hela projektet. I vårt sortiment finns allt från kranar och gröna bodar till säkra verktyg, el, värme, skyddsutrustning mm. Vi har en erfaren personal som alltid finns till hands, allt för att skapa en effektiv, säker och grön arbetsplats. Skanska Maskin AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige AB och har stora och små kunder över hela landet.
Säljare/Maskinuthyrare till vårt kundcenter i Göteborg
Skanska Maskinuthyrning i Göteborg söker dig som vill arbeta i en kombinerad roll som uthyrare och säljare. Din roll kommer att bli mycket bred och omfatta allt från långsiktig utveckling av vårt produktsortiment och inköp till praktiska uppgifter kring kundkontakt och orderhantering.
Tjänsten är ett vikariat på två år med goda möjligheter för tillsvidareanställning. Tillträde september 2015.
Som ansvarig för vårt försäljningssortiment och vår Butiksdel arbetar du i en grupp bestående av 3-6 medarbetare där alla har sina specialområden men gemensamt arbetar mot samma mål att skapa värde för våra kunder. Rollen innebär en kombination av maskinuthyrning och försäljningsarbete.
Du driver vårt arbete med att öka vår merförsäljning genom marknadsföring såväl ut till kund som internt inom vår egen organisation. Du utvecklar sortimentet utifrån kundernas behov och efterfrågan. Du ansvarar för helheten och arbetar mot gemensamt uppsatta mål vad gäller t ex kundnöjdhet och lönsamhet.
Vi arbetar med att ständigt utveckla vår verksamhet och du måste se detta som en naturlig del i arbetet och vara drivande vad gäller dina områden.
Som maskinuthyrare är din huvudsakliga uppgift att förstå och lösa kundens behov och på så sätt göra oss till en värdeskapande leverantör. Våra kunders behov varierar stort och ofta är det korta leveranstider vilket ställer krav på dig att vara flexibel och lösningsorienterad. Du ska kunna utföra alla arbetsuppgifter från behovsanalys till bokföring av hyresorder och utleverans.
Vår ambition är att skapa säkra, gröna och effektiva arbetsplatser för våra kunder och därför är det viktigt är att du i alla led jobbar med att försöka förstå kundens behov.
Du som person måste tycka om att överträffa kundens förväntningar och att sätta mål som du sedan arbetar strukturerat för att uppnå, du tar ansvar för både din och gruppens arbete. Förstklassig service är en ledstjärna för dig och du drivs av att skapa goda kundrelationer.
Profil
Vi vill att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare och har god produktkunskap/maskinkännedom och vana av försäljning. Du måste tycka om att ha kundkontakt och att självständigt kunna arbeta mot att lösa varje kunds specifika behov. Du kommer att arbeta mycket med försäljningskalkyler och orderadministration så god generell datorvana är ett måste.
Körkort B är ett krav.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 31 augusti.
Intervjuer kommer att ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så sök gärna så snarast möjligt.
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Arnljung, Rekryteringsanvarig, på 010-44 90 396 eller Petter Lindqvist, Kundcenterchef på 010-448 42 48.
Välkommen med din ansökan!