OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Inom Skånetrafiken pågår ett ständigt utvecklingsarbete. Utvecklingen går mot en ökad grad av individualisering där vi riktar oss direkt mot den enskilda kunden i betydligt större utsträckning. Vi ser en ökning av försäljning och individuell support till våra kunder som besöker oss. Våra säljare är Skånetrafikens representanter och vårt ansikte utåt mot våra kunder.
I vår strävan att få fler och nöjdare kunder och i ambitionen att ge förbättrad trafikinformation och göra det enklare att resa kollektivt har vi, tillsammans med Trafikverket, öppnat Sveriges första Trafikinfocenter på Malmö Central. Vi har en strävan att få fler och nöjdare kunder och en ambition att ge förbättrad trafikinformation och göra det enklare att resa kollektivt. Därför har vi tillsammans med trafikverket öppnat Sveriges första Trafikinfocenter på Malmö Central.
ARBETSUPPGIFTER
Som säljare/trafikinformatör kommer du att arbeta både på våra kundcenter som är placerade på Malmö Central och Malmö Triangeln samt på det nyöppnade Trafikinfocentret på Malmö Central. Arbetsuppgifterna på våra kundcenter innebär försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter med ansvar för egen kassaredovisning samt information till våra kunder om tider, priser och resmöjligheter. Det innebär också att guida och hjälpa våra kunder att komma igång med våra digitala köpkanaler så som att köpa biljett i Skånetrafikens app, hemsida eller i våra biljettautomater.
På Trafikinfocentret ansvarar du för att informera resenärerna om aktuellt trafikläge, hänvisa och guida dem så att de tryggt och säkert kan ta sig vidare till sina resmål. Det kan handla om allt ifrån beskrivning av väg till rätt spår, information om varifrån anslutande stads- och regionbussar utgår, kompletterande information till skyltning och högtalarutrop vid trafikstörningar samt hänvisning till Skånetrafikens och andra trafikföretags försäljningsställen och biljettautomater. Arbetet innebär också att koordinera och förmedla lokala informationsmeddelanden på Malmö Central i samarbete med Skånetrafikens och Trafikverkets backofficepersonal (TIC och TIL). Du kommer även att koordinera och säkerställa kundomhändertagande insatser i samarbete med bland annat trafikpersonal, kundcenter, Jernhusen och eventuellt andra för tillfället aktuella och relevanta parter med koppling till Trafikinfocentret.
Bemanningen vid Trafikinfocentret bygger alltid på att minst en informatör från Skånetrafiken och en informatör från Trafikverket arbetar samtidigt. Trafikinfocentret drivs initialt som en pilotverksamhet och till exempel arbetssätt och systemstöd kommer att utvecklas efter hand under pilotperioden.
Arbetstiden är schemalagd, vilket innebär tjänstgöring även under kvällar och helger.
KVALIFIKATIONER
Till tjänsten söker vi dig med utbildning på lägst gymnasienivå. Har du en vidareutbildning inom exempelvis service management, försäljning eller liknande ses detta som meriterande. Vidare vill vi att du har erfarenhet av servicearbete med försäljning och kundkontakt samt vana av att hantera nöjda såväl som mindre nöjda kunder. Därtill har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är en fördel. Då datorn är vårt främsta arbetsredskap är god datorvana en förutsättning för tjänsten. Vi ser positivt på om du har kunskaper inom kollektivtrafik, men det är inget krav.
Vi förutsätter att du tycker om att arbeta i ett högt tempo, har god servicekänsla och lätt för att kommunicera med din omgivning. Personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, noggrannhet och självständighet är av stor vikt. Vi värdesätter även att du är flexibel, förändringsbenägen och lösningsfokuserad.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 330 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.
Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som jobbar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00