OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Kids är ett nystartat företag (2007) som erbjuder barnvaktstjänster till familjer i Stockholmsområdet. Förnärvarande har Stockholm Kids ca 50 barnvakter runt om i StorStockholm. Affärsiden bygger på att erbjuda en enkel modell för familjer att komma i kontakt med en barnvakt till ett så lågt pris som möjligt. Genom att köpa tjänsten genom Stockholm Kids får kunden möjlighet att utnyttja nya avdragsrätten för hemnära tjänster. Andra fördelar är möjligheten att betala med kort samt Stockholm Kids ansvarsförsäkring. Fördelen för barnvakten är t ex att man är fullt försäkrad samt erbjuds delta i Stockholm Kids kurser och andra sammankomster. Vi söker nu en person som självständigt skall ansvara för den löpande verksamheten. Målsättningen skall vara att sälja in tjänsten till kunder samt hitta en lämplig barnvakt till respektive familj. Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen bestå i att genomföra försäljningsaktiviteter, ansvara för kontakten med kunder, rekrytera lämpliga barnvakter samt koppla samman rätt kund med rätt barnvakt. Detta är en ny tjänst och den anställde kommer i mångt och mycket vara med och påverka hur arbetet skall utformas. Tjänsten är initialt en halvtidstjänst men detta kan ändras beroende på hur företaget utvecklats. Arbetet kan med fördel skötas från den anställdes hem. Vi söker en person med följande egenskaper: -Erfarenhet från barn i någon form. Antingen har man egna barn eller så har man erfarenhet från arbete med barn på dagis eller liknande. -Intresse för och/eller erfarenhet från försäljning. -Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. -Stort engagemang och driv att utveckla företaget och få det att växa. Ersättningen kommer bestå av följande komponenter: -Grundlön -Incentivemodell baserat på resultat