OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver en person som har erfarenhet av försäljning till nya kunder. Du kommer söka efter nya kunder/företag, ta kontakt med kontaktpersoner hos dessa företag, presentera Solid Beans konsulttjänster, boka möte och följa upp utvecklingen tills det blir nya affärer. Du kommer att få den hjälp och utbildning du behöver för att komma igång. Du jobbar direkt med bolagets VD och får all information om företagets säljprocesser och kommer att rapportera utvecklingen av ditt arbete till VD. Vissa resor till och från Göteborg kan förekomma vid behov i samband med grupparbetet.
Solid Beans söker en driven och strukturerad säljassistent. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Stockholm. Du blir en del av ett expansivt företag inom IT-branschen och kommer få mycket eget ansvar och goda chanser att utvecklas i rollen.
För att klara detta uppdrag är det viktigt att du talar flytande svenska, är ansvarsfull, lyhörd och ordningsam. Det krävs att du är social, proaktiv, serviceinriktad, kvalitetsmedveten samt med en hög ambitionsnivå. Du ska ha datorvana, Microsoft Office, ha erfarenhet att jobba med CRM-system (vi använder lime-go.com), videokonferensverktyg som Skype eller liknande, samt vana att arbeta med sociala medier.
Du skall ha genomgått eftergymnasial utbildning, t ex inom marknadsföring, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning.
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och då gärna inom IT-branschen.
Solid Beans är ett IT-konsultbolag som specialiserat sig på att anställa marknadens bästa
systemutvecklare/konsulter. Vi erbjuder våra kunder den kompetens som krävs för att hjälpa dem uppnå sina mål. Solid Beans grundades 2010, har cirka 40 anställda idag fördelade på orterna Stockholm och Göteborg. Läs mer om oss och vad vi står för på www.solidbeans.com
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Hamid Samadi
0708662333
0708662333