OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en student som är bekväm med att använda telefon som arbetsredskap? Tycker du om logistik och vill arbeta på ett globalt företag vid sidan av dina studier? Då kan tjänsten som säljassistent hos Kuehne + Nagel AB passa dig! Sök redan nu för chansen till ett flexibelt extrajobb, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Kuehne+Nagel har under de senaste 130 åren gått från att vara ett traditionellt transportföretag till att idag vara en global logistikpartner med en närvaro i hela världen. Företaget värnar om att uppfylla sina kunders behov och gör det genom ett erbjudande av högspecialiserade, innovativa och hållbara logistiklösningar till några av de viktigaste industrierna runtom i världen.
Academic Work söker nu för Kuehne + Nagels räkning två säljassistenter på deltid till deras kontor i Kista. Du kommer att tillhöra teamet som arbetar med logistiklösningar mot mässor för kunder i hela världen, framför allt mot Tyskland. Som säljassistent kommer du dagligen prata med kunder och berätta om Kuehne + Nagel och vad för olika logistiklösningar ni kan erbjuda. Vi söker dig som är tillgänglig att börja arbeta under juni månad. Inget arbete kommer vara förlagt under juli månad till följd av semesterperiod. Detta innebär att du kommer börja arbeta igen under augusti. Du kommer att jobba ca 8 timmar/veckan, där schemat är flexibelt och läggs ihop med närmsta chef.
Du erbjuds
* En plats i ett familjärt och ledande bolag där möjligheterna till personlig utveckling finns
* Ett flexibelt deltidsjobb vid sidan av dina studier
* En dedikerad konsulchef och karriärspartner
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Kontakta potentiella kunder utifrån en kundlista via telefon. Telefonsamtal sker vanligtvis mellan 9-11 och 13-15 under veckodagar, där emellan kommer du att hantera administrativa uppgifter nämnda nedan
- Boka in möten mellan dina kollegor och kund
- Skicka framtaget underlag till kund
- Prospekteringsarbete/söka efter information kopplat till potentiella kunder
- Administrera och registrera samtalsinformation i system
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå med minst ett år kvar av dina studier, gärna med inriktning logistik
- Har viss tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt/servicerelaterat arbete
- Har god dator- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetet innebär daglig kontakt med både svenska och internationella kontakter
Som person är du kommunikativ, har stor ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt. Vi söker dig som är driven samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot kunder. Vidare är du relationsskapande och trivs med att arbeta i högt tempo.
Viktig information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten - där behöver du vara ostraffad för att vara aktuell för tjänsten. Bakgrundskontroll är det sista steget i rekryteringsprocessen.
Övrig information
* Start: Omgående/början av juni
* Omfattning: Deltid, ca 8h/veckan. Uppehåll juli - mitten av augusti.
* Placering: Kista, med möjlighet till remotearbete när du är självständig.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231